Adviesgesprek Op het BKR-overzicht van cliënt stond één negatieve BKR-registratie vermeld. Een registratie van Vodafone met drie
coderingen: een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1 en een herstelmelding. Ondanks deze herstelmelding, zou de registratie toch nog zichtbaar zijn tot 2028 en deze gehele periode (financiële) belemmering geven!
De achterstand op het telefoonabonnement is in het verleden kunnen doen ontstaan in een periode waarin het inkomen van cliënt wisselend was. Door wisselende werkgevers en hierdoor verschillend inkomen, was het niet altijd mogelijk de betalingen op tijd te voldoen. Dit was slechts een tijdelijke periode, waarbij er geen andere schulden of achterstanden zijn ontstaan. De financiële situatie van cliënt is inmiddels verbeterd en er is sprake van stabiel inkomen.
Ondanks deze verbetering van financiële situatie, ervoer cliënt alsnog de belemmering van de negatieve BKR-registratie. Tijdens de aanvraag van zowel een persoonlijke lening als een leaseovereenkomst werd cliënt enkel op basis van zijn ene registratie afgewezen.
Omdat cliënt niet langer de belemmering van de registratie wilde ervaren, nam hij contact op met CoderingVrij. Na een
uitgebreid adviesgesprek bleek dat er mogelijkheden waren cliënt te helpen bij het aanvechten van de registratie. Een juridisch traject werd dan ook gestart.