• Minnelijk verwijderd
  • Lening

Verouderd telefoonabonnement staat lening in de weg; coderingen binnen twee dagen verwijderd!

  • Coderingen: A-, 1-, H-codering
  • Geregistreerd door: Vodafone 
  • Reactietijd: Twee dagen
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het BKR-overzicht van cliënt stond één negatieve BKR-registratie vermeld. Een registratie van Vodafone met drie coderingen:  een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1 en een herstelmelding. Ondanks deze herstelmelding, zou de registratie toch nog zichtbaar zijn tot 2028 en deze gehele periode (financiële) belemmering geven!
   
De achterstand op het telefoonabonnement is in het verleden kunnen doen ontstaan in een periode waarin het inkomen van cliënt wisselend was. Door wisselende werkgevers en hierdoor verschillend inkomen, was het niet altijd mogelijk de betalingen op tijd te voldoen. Dit was slechts een tijdelijke periode, waarbij er geen andere schulden of achterstanden zijn ontstaan. De financiële situatie van cliënt is inmiddels verbeterd en er is sprake van stabiel inkomen. 

Ondanks deze verbetering van financiële situatie, ervoer cliënt alsnog de belemmering van de negatieve BKR-registratie. Tijdens de aanvraag van zowel een persoonlijke lening als een leaseovereenkomst werd cliënt enkel op basis van zijn ene registratie afgewezen. 

Omdat cliënt niet langer de belemmering van de registratie wilde ervaren, nam hij contact op met CoderingVrij. Na een uitgebreid adviesgesprek bleek dat er mogelijkheden waren cliënt te helpen bij het aanvechten van de registratie. Een juridisch traject werd dan ook gestart. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Tijdens het adviesgesprek had cliënt gekozen voor een reguliere procedure. Hierbij worden het informatieverzoek en het juridisch bezwaarschrift ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie afzonderlijk van elkaar opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekker. 

Voor het kunnen opstellen van het juridisch bezwaarschrift heeft de behandelend jurist contact opgenomen met cliënt om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Via zowel telefonisch contact als e-mail werden er zoveel mogelijk informatie en documenten verzameld om een juridisch sterk en goed onderbouwd verzoek op te kunnen stellen. 

Het verzamelen van deze gegeven is altijd teamwork tussen jou en de jurist. Alleen samen kan er gezorgd worden voor genoeg informatie om de kredietverstrekker te overtuigen de coderingen vroegtijdig te verwijderen. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde binnen twee werkdagen. Een snelle behandeling wanneer je je bedenkt dat de kredietverstrekker volgens de wet een maand te tijd heeft om te reageren. Gelukkig had Vodafone geen maand nodig, maar konden zij al binnen twee dagen een beoordeling maken. 

De reactie was daarnaast – en misschien wel belangrijker – positief! In de reactie werd beschreven dat er een beoordeling was gemaakt van het juridisch bezwaarschrift en alle uitgebreide documentatie die hieraan toegevoegd was. Hieruit was naar voren gekomen dat er een uitzondering kon worden gemaakt en de coderingen op naam van cliënt vroegtijdig konden worden verwijderd. 

Een goede uitkomst voor cliënt die zonder verder zorgen een persoonlijke lening kon aangaan! 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment