• Minnelijk verwijderd
  • Lening

Drie negatieve BKR-registraties verwijderd in één maand!

  • Coderingen: A-, 3-codering, A-, 3-codering, A-, 2-, 3-codering
  • Geregistreerd door: ICS & ING Bank N.V. & Bizner Bank
  • Reactietijd: Eén maand 
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Cliënt werd belemmerd door verschillende BKR-registraties en bijbehorende coderingen. Zo had cliënt verschillende achterstandsmeldingen, een bijzonderheidscode 2 en bijzonderheidscoderingen 3 op zijn naam staan. Deze coderingen weerhielden client ervan om een persoonlijke lening aan te vragen. 

De behoefte voor een persoonlijke lening kwam voort uit het feit dat de bijzondere bijstandsaanvraag van cliënt was afgewezen door de gemeente. Omdat cliënt kampt met een visuele handicap en een mobiliteitsbeperking, is cliënt aangewezen op verschillende hulpmiddelen zoals onder andere een scootmobiel. Door de afgewezen bijstandsaanvraag, was cliënt genoodzaakt een persoonlijke lening aan te vragen om deze medische hulpmiddelen te kunnen bekostigen. De lening werd cliënt niet verstrekt door toedoen van de verschillende negatieve BKR-registraties op zijn naam. 

Tijdens een uitgebreid adviesgesprek werden de mogelijkheden met cliënt besproken. Ondanks zijn spoedeisende belang, blijft het aantal coderingen een lastige factor. Desalniettemin wordt besloten het juridisch traject te starten en de negatieve BKR-registraties aan te vechten. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien het aantal negatieve BKR-registraties werd er gekozen voor een reguliere procedure. Hierbij worden de twee delen van het juridisch traject gesplitst en los van elkaar uitgevoerd. Er werd dan ook gestart met een informatieverzoek. Hierbij werden de kredietverstrekkers aangeschreven en verzocht om de correctheid van de registraties te controleren alsook alle beschikbare gegevens hierover te delen. 

Na dit informatieverzoek werd er van ICS positief nieuws ontvangen. In de reactie gaven zij aan dat zij de coderingen zullen verwijderen! Wat er overbleef voor cliënt was een positieve BKR-registratie. Deze zal hem op financieel gebied niet belemmeren. 

De overige kredietverstrekkers kwamen met het bericht dat de registraties correct en terecht waren geregistreerd. Voor deze twee overige BKR-registraties is de behandelend jurist aan de slag gegaan. Samen met cliënt werd er zoveel mogelijk informatie verzameld om een compleet juridisch bezwaarschrift op te kunnen stellen en verzenden naar de overige twee partijen. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De kredietverstrekker Vesting Finance reageerde namens ING Bank op het juridisch bezwaarschrift. In de reactie gaven zij aan dat er een belangenafweging was gemaakt die in het voordeel van cliënt is uitgevallen. Dit houdt in dat het persoonlijke belang van cliënt, groter is dan het belang van het BKR om cliënt te beschermen. De coderingen werden dan ook verwijderd! 

De kredietverstrekker Freo reageerde namens Bizner bank op het verzoek de negatieve BKR-registratie te verwijderen. Ook deze kredietverstrekker gaf aan dat de gemaakte belangenafweging in het voordeel van cliënt was uitgevallen! De omstandigheden van cliënt hebben ertoe geleidt dat de coderingen vroegtijdig konden worden verwijderd. 

Ondanks de drie verschillende kredietverstrekkers en verschillende bijzonderheidscoderingen is het toch gelukt alle partijen te overtuigen de registraties te verwijderen! De kredietverstrekkers hebben allen het persoonlijke belang van cliënt voorop gesteld en besloten de coderingen te verwijderen. 

Positief nieuws voor cliënt die nu zonder verdere belemmeringen zijn medische hulpmiddelen kan verzorgen. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment