Stap 1: AdviesgesprekOp het BKR-overzicht van cliënt was één negatieve BKR-registratie zichtbaar. Een registratie van Intrum Nederland met verschillende
coderingen: een achterstandsmelding, een herstelmelding, een bijzonderheidscode 1 en een bijzonderheidscode 2. De registratie had een einddatum van 2024, wat zou inhouden dat deze pas in 2029 automatisch zou komen te vervallen.
Maar cliënt had geen tijd om vijf jaar te wachten tot deze registratie automatisch zou komen te vervallen en die gehele periode financiële belemmering te ervaren. Cliënt wilde op financieel gebied namelijk grote stappen zetten. Cliënt is ondernemer en kreeg de mogelijkheid om een derde vestiging te openen en hiervoor een pand te huren. Om deze zakelijke kosten te kunnen dekken, was er een zakelijke lening nodig. Deze werd cliënt nu niet verschaft door deze ene negatieve BKR-registratie van Intrum Nederland.
Tijdens een
adviesgesprek met onze juridisch adviseur Kevin werd duidelijk dat er mogelijkheden waren om de negatieve BKR-registratie aan te vechten. Er werd dan ook een juridisch traject gestart.