Adviesgesprek Op het
BKR-overzicht van cliënt stonden twee coderingen gemeld bij een registratie van ABN AMRO Bank N.V. Een bijzonderheidscode 3 en een bijzonderheidscode 4. De
bijzonderheidscode 4 wordt normaal gesproken geplaats wanneer een kredietverstrekker geen contact meer kan krijgen met de consument; een codering die niet vaak voorkomt.
Cliënt is in het verleden inderdaad minder goed bereikbaar geweest voor de kredietverstrekker. Niet omdat cliënt het krediet niet wilde betalen, maar omdat cliënt twee traumatische gebeurtenissen heeft ervaren, namelijk het verlies van beide kinderen. Hierna volgde een intensieve en langdurige rouwperiode in het buitenland bij familie, waardoor de achterstand is kunnen doen ontstaan.
Inmiddels bevindt cliënt zich in een totaal andere fase van zijn leven. Cliënt heeft zich weer gevestigd in Nederland en is actief met de overname van een bestaande- en goedlopende onderneming. Om de onderneming te kunnen overnemen, is een zakelijk krediet noodzakelijk om een deel van de overgenomen inventaris te kunnen vernieuwen.
Cliënt werd geen zakelijk krediet verschaft, enkel door toedoen van die ene negatieve BKR-registratie van ABN AMRO op zijn BKR-overzicht.
Na een uitgebreid adviesgesprek is duidelijk geworden dat er mogelijkheden zijn om cliënt te helpen in zijn situatie. Er wordt besloten een reguliere procedure te starten om de registratie aan te vechten.