• Minnelijk verwijderd
  • Lening

Coderingen A3 en -4 worden verwijderd; cliënt kan zakelijke lening krijgen

  • Coderingen: A3 en-4
  • Geregistreerd door:ABN Amro Bank N.V. 
  • Reactietijd: 5 dagen
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het BKR-overzicht van cliënt stonden twee coderingen gemeld bij een registratie van ABN AMRO Bank N.V. Een bijzonderheidscode 3 en een bijzonderheidscode 4. De  bijzonderheidscode 4  wordt normaal gesproken geplaats wanneer een kredietverstrekker geen contact meer kan krijgen met de consument; een codering die niet vaak voorkomt. 

Cliënt is in het verleden inderdaad minder goed bereikbaar geweest voor de kredietverstrekker. Niet omdat cliënt het krediet niet wilde betalen, maar omdat cliënt twee traumatische gebeurtenissen heeft ervaren, namelijk het verlies van beide kinderen. Hierna volgde een intensieve en langdurige rouwperiode in het buitenland bij familie, waardoor de achterstand is kunnen doen ontstaan. 

Inmiddels bevindt cliënt zich in een totaal andere fase van zijn leven. Cliënt heeft zich weer gevestigd in Nederland en is actief met de overname van een bestaande- en goedlopende onderneming. Om de onderneming te kunnen overnemen, is een zakelijk krediet noodzakelijk om een deel van de overgenomen inventaris te kunnen vernieuwen. 

Cliënt werd geen zakelijk krediet verschaft, enkel door toedoen van die ene negatieve BKR-registratie van ABN AMRO op zijn BKR-overzicht. 

Na een uitgebreid adviesgesprek is duidelijk geworden dat er mogelijkheden zijn om cliënt te helpen in zijn situatie. Er wordt besloten een reguliere procedure te starten om de registratie aan te vechten.
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Het reguliere traject bestaat uit twee delen: een informatieverzoek en een juridisch verzoek ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie. Via het informatieverzoek wordt er bij de kredietverstrekker alle gegevens opgevraagd over het ontstaan van de codering alsook dat zij de registratie op correctheid moeten controleren. Het kan namelijk voorkomen dat een registratie niet correct op het BKR staat; een datum die niet klopt of een onterechte code. 

Na het informatieverzoek blijkt dat de achterstandscodering niet volgens de regels is geplaatst. Deze wordt dan ook verwijderd. De bijzonderheidscoderingen 3 en 4 blijven wel staan. 

Het dossier kan vervolgens worden doorgezet naar de tweede stap: het opstellen van het juridisch verzoek. Hiervoor gaat er een jurist aan de slag die samen met cliënt zoveel mogelijk informatie gaat verzamelen om een compleet en juridisch sterk verzoek te kunnen opstellen en verzenden. Hierin staan gegevens over het ontstaan van de coderingen, maar vooral ook over de huidige (stabiele) situatie van cliënt en het belang voor vroegtijdige verwijdering van de registratie. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Binnen vijf dagen wordt er een reactie verkregen van de kredietverstrekker. De reactie is positief! De kredietverstrekker geeft aan dat zij mogelijkheid hebben om de overgebleven bijzonderheidscoderingen 3 en 4 te verwijderen. Dit werd direct doorgegeven aan het BKR. 

Een opluchting voor cliënt die de nare gebeurtenissen uit het verleden kan afsluiten en zich kan richten op een mooie, zakelijke toekomst met de nieuwe onderneming. Er staat cliënt niets meer in de weg om de zakelijke lening te verkrijgen. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment