Adviesgesprek Cliënt had op zijn BKR-overzicht twee negatieve BKR-registraties staan die hem belemmerde. Een negatieve registratie van ABN Amro Bank N.V. (hierna te noemen: ‘ABN’) met een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1, een bijzonderheidscode 2 en een herstelmelding. Daarnaast was er een negatieve BKR-registratie van Odido met een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2.
De
coderingen zijn in het verleden kunnen doen ontstaan doordat cliënt onverwacht ontslagen is op het toenmalige werk. Ondanks dat er een uitkering werd verkregen, daalde het inkomen flink waardoor niet alle rekeningen betaald konden worden. De financiële situatie van cliënt heeft zich in de tussenliggende periode wel weer kunnen verbeteren en kunnen stabiliseren. Er wordt door zowel client als zijn partner, een vast inkomen verkregen uit een vaste baan.
Cliënt en zijn partner werken samen bij dezelfde werkgever. Echter, beide werken andere tijden waardoor zij niet samen van- en naar het werk kunnen rijden. Het stel beschikt momenteel over één auto. Door de wisselende werktijden, kan cliënt geen gebruik maken van de auto en moet met het openbaar vervoer reizen. Het aangaan van een lening op een auto te kunnen kopen, is dan ook een grote wens van het stel alsook dat dit noodzakelijk is om de wisselende werktijden te kunnen blijven werken.
Na een
uitgebreid adviesgesprek met cliënt is duidelijk geworden dat er mogelijkheden zijn hem te helpen bij het aanvechten van de negatieve BKR-registraties. Zo zijn beide kredieten voldaan, is er sprake van een stabiel inkomen alsook een dringende reden om de coderingen te laten verwijderen.