• Minnelijk verwijderd
  • Lening

Binnen één maand twee BKR-registraties verwijderd

  • Coderingen:A1, -2, -H & A2
  • Geregistreerd door:
  • Reactietijd: 1 maand
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Cliënt had op zijn BKR-overzicht twee negatieve BKR-registraties staan die hem belemmerde. Een negatieve registratie van ABN Amro Bank N.V. (hierna te noemen: ‘ABN’) met een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1, een bijzonderheidscode 2 en een herstelmelding. Daarnaast was er een negatieve BKR-registratie van Odido met een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. 

De coderingen zijn in het verleden kunnen doen ontstaan doordat cliënt onverwacht ontslagen is op het toenmalige werk. Ondanks dat er een uitkering werd verkregen, daalde het inkomen flink waardoor niet alle rekeningen betaald konden worden. De financiële situatie van cliënt heeft zich in de tussenliggende periode wel weer kunnen verbeteren en kunnen stabiliseren. Er wordt door zowel client als zijn partner, een vast inkomen verkregen uit een vaste baan. 

Cliënt en zijn partner werken samen bij dezelfde werkgever. Echter, beide werken andere tijden waardoor zij niet samen van- en naar het werk kunnen rijden. Het stel beschikt momenteel over één auto. Door de wisselende werktijden, kan cliënt geen gebruik maken van de auto en moet met het openbaar vervoer reizen. Het aangaan van een lening op een auto te kunnen kopen, is dan ook een grote wens van het stel alsook dat dit noodzakelijk is om de wisselende werktijden te kunnen blijven werken. 

Na een uitgebreid adviesgesprek met cliënt is duidelijk geworden dat er mogelijkheden zijn hem te helpen bij het aanvechten van de negatieve BKR-registraties. Zo zijn beide kredieten voldaan, is er sprake van een stabiel inkomen alsook een dringende reden om de coderingen te laten verwijderen. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Er wordt door cliënt gekozen voor een versnelde procedure, cliënt wil met spoed van de negatieve BKR-registraties af. Dit hield in dat er direct een eigen, vaste jurist werd toegewezen aan cliënt. De behandelend jurist heeft zowel telefonisch als schriftelijk contact opgenomen met cliënt om zoveel mogelijk informatie te verkrijgen. 

De juridische verzoeken werden met spoed opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekkers. Hierin was informatie opgenomen over hoe de achterstand destijds is ontstaan, hoe de financiële situatie nu is alsook het dringende belang voor verwijdering van de coderingen. Dit alles werd onderbouwd met bewijslast. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Binnen tien dagen werd er een reactie van ABN verkregen. De reactie was positief! De kredietverstrekker heeft aangegeven de registratie binnen twee werkdagen te laten verwijderen van het BKR van cliënt. 

Niet lang daarna volgde de reactie van Odido. Ook deze reactie was positief. De kredietverstrekker heeft aangegeven de coderingen te verwijderen met de redenen dat het hele krediet is voldaan, er inmiddels alweer twee jaar verstreken was alsook dat het nog slechts de enige negatieve BKR-registratie was op het BKR van cliënt. 

Positief nieuws voor cliënt en zijn partner die nu door de verwijdering van de twee negatieve BKR-registraties een lening konden verkrijgen voor het aankopen van een tweede auto. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment