• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Zes coderingen verwijderd; hypotheek kan worden omgezet op eigen naam na scheiding

  • Coderingen: A-, 1-, 2-codering & A,- 2,- 4-codering
  • Geregistreerd door: ABN AMRO Bank N.V.
  • Reactietijd: Eén week
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het BKR-overzicht van cliënt stonden twee negatieve BKR-registraties gemeld. Beide van ABN AMRO, maar beide met andere coderingen. Zo stonden er in totaal twee achterstandsmeldingen, een bijzonderheidscode 1, twee bijzonderheidscodes 2 en een bijzonderheidscode 4 gemeld. Een combinatie van coderingen die voor flinke belemmering zorgen op financieel gebied. 

Het was voor cliënt van groot belang dat deze coderingen op korte termijn zouden worden verwijderd. Cliënt was recentelijk gescheiden van zijn toenmalige partner. Sinds de scheiding woonden cliënt en zijn ex-partner samen in hun koopwoning. Na de rechtszaak die heeft plaatsgevonden rondom de scheiding is besloten dat cliënt de woning alleen zou overnemen en de hypotheek zou oversluiten op zijn naam. Er is besloten dat dit binnen een vastgestelde periode zou worden overgenomen door cliënt. De twee negatieve BKR-registraties van ABN AMRO stonden het verkrijgen van deze hypotheek in de weg. 

Er moest dan ook actie ondernomen worden. Na een uitgebreid adviesgesprek is besloten dat er een juridisch traject gestart moest worden om de registraties aan te vechten. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien de haast die cliënt had bij de verwijdering van de twee negatieve BKR-registraties, had hij gekozen voor een versnelde procedure. Cliënt kreeg diezelfde dag nog een vaste jurist toegewezen die direct met hem in contact trad. Zowel via telefoon als e-mail, werd er zoveel mogelijk informatie verzameld om een compleet juridisch bezwaarschrift op te kunnen stellen. 

Door de actieve medewerking van cliënt, waren alle gegevens binnen één week verzameld en kon het juridisch bezwaarschrift worden opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekker. Dat is pas een spoedtraject!
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Na een week volgde de inhoudelijke reactie van de kredietverstrekker. Ondanks dat de kredietverstrekker wettelijk een maand de tijd heeft om te reageren, bleken zij deze maand niet nodig te hebben. Binnen een week had de kredietverstrekker al de benodigde belangenafweging gemaakt. 

Hieruit was naar voren gekomen dat het dossier van cliënt in aanmerking kwam voor een vroegtijdige verwijdering. De registraties werden – ondanks de strenge coderingen – vroegtijdig verwijderd! 

Erg goed nieuws voor cliënt en een flinke opluchting voor zowel cliënt als zijn ex-partner. Cliënt kon nu de hypotheek op zijn naam oversluiten en de woning op zijn naam zetten.

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment