Adviesgesprek Op het BKR-overzicht van cliënt stonden twee negatieve BKR-registraties gemeld. Beide van ABN AMRO, maar beide met andere
coderingen. Zo stonden er in totaal twee achterstandsmeldingen, een bijzonderheidscode 1, twee bijzonderheidscodes 2 en een bijzonderheidscode 4 gemeld. Een combinatie van coderingen die voor flinke belemmering zorgen op financieel gebied.
Het was voor cliënt van groot belang dat deze coderingen op korte termijn zouden worden verwijderd. Cliënt was recentelijk gescheiden van zijn toenmalige partner. Sinds de scheiding woonden cliënt en zijn ex-partner samen in hun koopwoning. Na de rechtszaak die heeft plaatsgevonden rondom de scheiding is besloten dat cliënt de woning alleen zou overnemen en de hypotheek zou oversluiten op zijn naam. Er is besloten dat dit binnen een vastgestelde periode zou worden overgenomen door cliënt. De twee negatieve BKR-registraties van ABN AMRO stonden het verkrijgen van deze hypotheek in de weg.
Er moest dan ook actie ondernomen worden. Na een
uitgebreid adviesgesprek is besloten dat er een juridisch traject gestart moest worden om de registraties aan te vechten.