• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Voormalig telefoonabonnement staat aankoop woning in de weg. Registratie binnen twee dagen verwijderd!

  • Coderingen: A,2-codering 
  • Geregistreerd door: Vodafone 
  • Reactietijd: Twee dagen
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Na het ondertekenen van een voorlopig koopcontract had cliënte een vastgesteld termijn voor het regelen van de benodigde hypotheek voor de nieuwe woning. Een traject die cliënte zonder zorgen tegemoet zag. Tot de aanvraag voor de hypotheek daadwerkelijk werd ingediend. Hieruit kwam naar voren dat er geen hypotheek verstrekt kon worden door één obstakel: een negatieve BKR-registratie op naam van cliënte! Een flinke schok die de nodige zorgen met zich meebracht. 

De belemmering was één negatieve BKR-registratie van Vodafone. Een registratie van een voormalig telefoonabonnement die twee coderingen liet zien; een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. 

De coderingen waren in het verleden kunnen doen ontstaan door een verminderd inkomen tijdens de corona pandemie. Uiteindelijk is de achterstand via een betalingsregeling volledig ingelopen en is het gehele krediet betaald. Ook is de huidige financiële situatie van cliënte weer op orde alsook dat er sprake is van een inkomenspartner. Genoeg financiële stabiliteit om de gewenste hypotheek te kunnen dragen. 

Na een uitgebreid adviesgesprek werd dan ook duidelijk dat deze negatieve BKR-registratie aangevochten moest worden. Een oud telefoonabonnement gaf onredelijk veel belemmering! 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien de spoedeisende situatie waarin cliënte zich bevond, werd er gekozen voor een versneld juridisch traject. Er was immers een deadline om de hypotheek te kunnen verkrijgen en voor deze datum, moest de negatieve BKR-registratie worden verwijderd!

Omdat er geen tijd te verliezen was, werd het dossier diezelfde dag nog toegewezen aan een behandelend jurist. De jurist ging direct met cliënte in contact over haar situatie. Na zowel schriftelijk als telefonisch contact, werd er zoveel mogelijk informatie verzameld om een volledig en sterk onderbouwd juridisch bezwaarschrift op te kunnen stellen. 

Binnen één dag was het gehele dossier compleet! Door de goede medewerking van cliënte en haar snelle handelen, kon het juridisch verzoek één dag na de start van het juridisch traject al worden ingediend bij de kredietverstrekker! Over een spoedtraject gesproken. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Ook de kredietverstrekker geeft met spoed gehoor aan het verzoek. Binnen twee dagen komen zij met een inhoudelijke reactie. Vele malen sneller dan verwacht en nog belangrijker, de reactie is positief!

In haar reactie gaf de kredietverstrekker aan dat er na een uitgebreide bestudering van zowel het juridisch verzoek alsook alle meegezonden bewijsstukken (aanvullende documenten), de coderingen vroegtijdig konden worden verwijderd. 

Erg positief nieuws voor cliënte en een flinke opluchting. Nu kon de aanvraag van de hypotheek alsnog worden voorgezet en kon zij dit traject zonder zorgen voortzetten. Op naar die nieuwe woning!

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment