Adviesgesprek Na het ondertekenen van een voorlopig koopcontract had cliënte een vastgesteld termijn voor het regelen van de benodigde hypotheek voor de nieuwe woning. Een traject die cliënte zonder zorgen tegemoet zag. Tot de aanvraag voor de hypotheek daadwerkelijk werd ingediend. Hieruit kwam naar voren dat er geen hypotheek verstrekt kon worden door één obstakel: een negatieve BKR-registratie op naam van cliënte! Een flinke schok die de nodige zorgen met zich meebracht.
De belemmering was één negatieve BKR-registratie van Vodafone. Een registratie van een voormalig telefoonabonnement die twee
coderingen liet zien; een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2.
De coderingen waren in het verleden kunnen doen ontstaan door een verminderd inkomen tijdens de corona pandemie. Uiteindelijk is de achterstand via een betalingsregeling volledig ingelopen en is het gehele krediet betaald. Ook is de huidige financiële situatie van cliënte weer op orde alsook dat er sprake is van een inkomenspartner. Genoeg financiële stabiliteit om de gewenste hypotheek te kunnen dragen.
Na een uitgebreid adviesgesprek werd dan ook duidelijk dat deze
negatieve BKR-registratie aangevochten moest worden. Een oud telefoonabonnement gaf onredelijk veel belemmering!