Adviesgesprek Op het moment dat cliënt contact opnam met CoderingVrij, woonde hij in een huurwoning. De woning bood niet veel woonruimte, slechts 42m². Dit was prima voor cliënt nu hij alleen woonde, maar daar zou verandering in komen. De partner van cliënt was woonachtig in het buitenland, maar zou op korte termijn emigreren naar Nederland en bij cliënt intrekken. Er was dan ook behoefte aan meer woonruimte.
Ondanks dat de financiële situatie van cliënt op orde was, lukte het hem niet om een woning te kopen. Het enige
obstakel voor het verkrijgen van een hypotheek was de negatieve BKR-registratie van cliënt. Cliënt had een negatieve BKR-registratie op zijn naam staan van Vodafone met de volgende twee coderingen: een achterstandsmelding en een herstelmelding.
Ondanks dat deze combinatie van coderingen in theorie geen belemmering zou moeten geven voor het verkrijgen van een nieuw krediet en/of hypotheek, werd cliënt toch op basis van deze twee
coderingen afgewezen. Er moest dan ook actie ondernomen worden!
Na contact met CoderingVrij bleek dat er mogelijkheden waren om de twee coderingen aan te vechten via een juridische procedure. Cliënt besloot actie te ondernemen en het juridisch traject te starten.