• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Vodafone registratie verwijderd, partner kan intrekken

  • Coderingen: A-, H-codering
  • Geregistreerd door: Vodafone Financial Services B.V
  • Reactietijd: Eén week
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het moment dat cliënt contact opnam met CoderingVrij, woonde hij in een huurwoning. De woning bood niet veel woonruimte, slechts 42m². Dit was prima voor cliënt nu hij alleen woonde, maar daar zou verandering in komen. De partner van cliënt was woonachtig in het buitenland, maar zou op korte termijn emigreren naar Nederland en bij cliënt intrekken. Er was dan ook behoefte aan meer woonruimte. 

Ondanks dat de financiële situatie van cliënt op orde was, lukte het hem niet om een woning te kopen. Het enige obstakel voor het verkrijgen van een hypotheek was de negatieve BKR-registratie van cliënt. Cliënt had een negatieve BKR-registratie op zijn naam staan van Vodafone met de volgende twee coderingen: een achterstandsmelding en een herstelmelding. 

Ondanks dat deze combinatie van coderingen in theorie geen belemmering zou moeten geven voor het verkrijgen van een nieuw krediet en/of hypotheek, werd cliënt toch op basis van deze twee coderingen afgewezen. Er moest dan ook actie ondernomen worden! 

Na contact met CoderingVrij bleek dat er mogelijkheden waren om de twee coderingen aan te vechten via een juridische procedure. Cliënt besloot actie te ondernemen en het juridisch traject te starten.  
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Omdat er geen sprake was van een spoedeisende situatie, koos cliënt bij het adviesgesprek voor een reguliere procedure. Deze procedure bestaat uit twee onderdelen die los van elkaar worden uitgevoerd: een informatieverzoek en een juridisch bezwaarschrift ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie. 

Cliënt kreeg een eigen jurist toegewezen die samen met hem het gehele traject heeft doorlopen. Bij elke stap in het juridisch traject was er contact, uitleg en een vast aanspreekpunt. Samen verzamelde zij alle informatie die nodig was om het juridisch bezwaarschrift op te kunnen stellen en te verzenden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde binnen één week! Ondanks dat een kredietverstrekker een wettelijke reactietermijn heeft van één maand, had de kredietverstrekker deze termijn niet nodig. 

De partij HollandsNieuwe reageerde namens Vodafone. De reactie was kort maar vooral positief! Zonder verdere uitleg over hoe zij tot deze conclusie zijn gekomen, gaf de kredietverstrekker aan dat zij de negatieve BKR-registratie van cliënt gingen verwijderen. 

Erg fijn nieuws voor cliënt, die nu zonder verdere zorgen een passende woning voor hem en zijn partner kon gaan zoeken. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment