Adviesgesprek Cliënt kwam tot zijn schrik achter de belemmerende werking van een BKR-registratie op het moment dat hij een hypotheek ging aanvragen. Deze aanvraag werd afgewezen enkel op basis van de negatieve BKR-registratie op naam van cliënt.
Op naam van cliënt stond er één negatieve BKR-registratie vermeld. Een registratie van Vodafone, wat hoorde bij een telefoonabonnement uit het verleden. De registratie liet twee
coderingen zien, een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. De coderingen zouden tot 2029 zichtbaar zijn. Een periode die cliënt niet kon afwachten.
De reden dat cliënt niet zo lang kon wachten op de verwijdering van de negatieve BKR-registratie, was dat hij samen met zijn partner een bod had uitgebracht op een nieuwe woning. Het bod was geaccepteerd en de hypotheek moest dan ook geregeld worden. Tijd voor actie!
Om te zorgen dat cliënt en zijn partner alsnog de gewenste woning konden aankopen, namen zij contact op met CoderingVrij om de negatieve BKR-registratie aan te vechten. Na een
adviesgesprek werd duidelijk dat er mogelijkheden waren voor een juridisch traject. Deze werd dan ook gestart.