Adviesgesprek Cliënte werd belemmerd in haar toekomstplannen door één negatieve BKR-registratie. Een negatieve BKR-registratie van ABN AMRO die tweemaal een
achterstandsmelding en een
herstelmelding liet zien.
Er was op dit krediet tweemaal sprake geweest van een relatief korte periode van betaalachterstand. Beide goed te verklaren en niet zonder reden. Zo heeft cliënte een overlijden in de familie ervaren waarvoor zij langere periode in het buitenland is verbleven alsook dat zij zelf met medische klachten kampte waardoor zij enige periode in het ziekenhuis is moeten verblijven. Beide keren zijn de achterstanden binnen relatief korte perioden ingelopen.
Toch heeft cliënte last van deze negatieve BKR-registratie van ABN AMRO bij het verkrijgen van een hypotheek. Ondanks dat de theorie zegt dat een combinatie van een achterstandsmelding en een herstelmelding geen belemmering zou moeten vormen voor het verkrijgen van een nieuw krediet, blijkt dit in de praktijk toch anders.
Met deze reden schakelde cliënte de hulp in van CoderingVrij en na een uitgebreid
adviesgesprek werd besloten dat een versnelde procedure het best passend was.