• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Twee dagen voor het verlopen van de ontbindende voorwaarden wordt de registratie verwijderd!

  • Coderingen: A-, 2-codering Geregistreerd
  • door: SNS Bank
  • Reactietijd: Tien dagen     
Stap 1. Adviesgesprek

Stap 1: Adviesgesprek

De registratie van SNS Bank behoorde tot een voormalige roodstand op de rekening van cliënt. Deze rekening had client afgesloten in zijn studententijd. Doordat cliënt toentertijd is gestopt met zijn studie, was zijn financiële situatie niet stabiel. Er is dan ook een roodstand ontstaan op de rekening. Ook is cliënt in die periode overgestapt van bank, waardoor de rekening van SNS Bank is vergeten. Er is hierdoor een negatieve BKR-registratie kunnen ontstaan met twee coderingen:  een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2.     

Deze registratie van vroeger belemmerde cliënt nu jaren later bij het verkrijgen van een hypotheek. Niet wetende van de belemmeringen die deze registratie met zich meebracht, had cliënt samen met zijn broer een woning aangekocht en een voorlopig koopcontract ondertekend. Beide mannen hadden een huurwoning die niet genoeg ruimte bood. Om meer leefruimte te realiseren, besloten de broers samen een woning te kopen.
De koop van de woning werd tegengehouden door die ene negatieve BKR-registratie van cliënt. Er moest actie ondernomen worden! Na een uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseur bleek dat er mogelijkheden waren de registratie aan te vechten.
Stap 2. Start minnelijk traject

Stap 2. Start minnelijk traject


Omdat het voorlopig koopcontract al was ondertekend en de datum van het verlopen van de ontbindende voorwaarden dichterbij kwam, had cliënt geen tijd te verliezen. Er werd dan ook een versnelde procedure opgestart.

Binnen vier werkdagen had cliënt samen met zijn behandelend jurist alle benodigde informatie verzameld om het juridisch bezwaarschrift goed onderbouwd te kunnen opstellen en verzenden. Dit alles door een goede samenwerking en snel handelen.

Twaalf dagen vóór het aflopen van de ontbindende voorwaarden, werd het juridisch verzoek de deur uitgestuurd. Ondanks dat een kredietverstrekker een wettelijke reactietermijn heeft van één maand, werd SNS Bank gevraagd dit dossier – met uitzondering – met spoed te behandelen.
Stap 3. Reactie kredietverstrekker

Stap 3. Reactie kredietverstrekker


De kredietverstrekker gaf gelukkig gehoor aan het verzoek het dossier met voorrang te behandelen. Tien dagen na het versturen van het juridisch bezwaarschrift werd er een inhoudelijke reactie verkregen van SNS Bank. Niet alleen werd de reactie op tijd verkregen, ook was deze positief!

De reactie van de kredietverstrekker was kort maar krachtig: de A-, 2-codering werd verwijderd. 

Deze bevestiging was voor cliënt al genoeg om zijn hypotheekaanvraag te kunnen laten doorgaan en op tijd de hypotheek aan te vragen. Het was spannend, maar cliënt kon alsnog de woning aankopen!

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment