Adviesgesprek Op het moment dat cliënt contact opnam met CoderingVrij, bevond hij zich in een kritieke situatie. Zo hadden cliënt en zijn partner hun droomwoning gevonden én waren zij al van start gegaan met de aankoop hiervan. Het bod was geaccepteerd en het voorlopig koopcontract ondertekend. In dit koopcontract stonden ontbindende voorwaarden opgenomen. Voor deze datum, moesten cliënt en zijn partner de hypotheek geregeld hebben.
Bij de aanvraag van de hypotheek kregen cliënt en zijn partner echter vervelend nieuws. Zij kregen namelijk geen hypotheek door de negatieve BKR-registratie van cliënt. Op naam van cliënt stond er één negatieve BKR-registratie. Een registratie van ICS met drie
bijzonderheidscoderingen: een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 2 en een bijzonderheidscode 3.
Ondanks dat de financiële situatie van client en zijn partner stabiel was en het verantwoordelijk was om de hypotheek aan te gaan, werden zij alsnog belemmerd door de registratie van ICS. Een registratie met ‘zware’ coderingen.
Na uitgebreid overleg met onze
juridisch adviseur werd besloten dat er direct actie ondernomen moest worden! Cliënt en zijn partner hadden niet de tijd om langer af te wachten; de registratie moest worden aangevochten.