• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Santander registratie binnen vier dagen verwijderd! Net op tijd voor hypotheek.

  • Coderingen: 2-codering 
  • Geregistreerd door: Intrum Nederland namens Santander
  • Reactietijd: Vier dagen
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Tien dagen voor het aflopen van de ontbindende voorwaarden van het getekende koopcontract, nam cliënte contact op met CoderingVrij. Bij het aanvragen van een hypotheek voor de aankoop van de woning, werd zij geconfronteerd met een negatieve BKR-registratie van Santander met een bijzonderheidscode 2. Een flinke schok! Deze registratie was het enige obstakel voor het verkrijgen van een hypotheek. 

Er moest dan ook met spoed iets gedaan worden om de negatieve BKR-registratie aan te vechten. Na een uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseurs bleek dat er mogelijkheden waren om cliënte te helpen bij het aanvechten van de registratie. Niet enkel had zij een spoedeisend belang voor verwijdering van de registratie, ook waren zij en haar partner financieel stabiel én was er al enige bewaartijd van de BKR-registratie verstreken. 

Cliënte had geen tijd te verliezen en koos ervoor een versnelde procedure te starten. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Diezelfde dag nog werd het dossier toegewezen aan een eigen jurist bij CoderingVrij. Eén aanspreekpunt tijdens het hele traject om duidelijkheid en goede communicatie te kunnen waarborgen. 

De jurist nam die dag nog contact op met cliënte om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over het ontstaan van de registratie, de huidige financiële situatie alsook het spoedeisende belang voor verwijdering van de registratie. Om deze informatie te kunnen onderbouwen, werden er ook aanvullende documenten opgevraagd. Deze leverde cliënte snel aan, waardoor het juridisch bezwaarschrift binnen twee dagen na het eerste contact kon worden opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Een kredietverstrekker heeft na ontvangst van een juridisch bezwaarschrift een wettelijk reactietermijn van één maand. Dit betekent dat de kredietverstrekker een maand de tijd mag nemen om een reactie te bieden. Gezien de spoedeisende situatie waarin cliënte zich bevond, was verzocht aan de kredietverstrekker om het juridisch bezwaarschrift met voorrang te behandelen. Intrum reageerde namens Santander en gaf gelukkig gehoor aan het verzoek om snel te reageren. Binnen vier dagen volgde de inhoudelijke reactie. 

In de reactie gaf de kredietverstrekker aan dat zij de urgentie in de situatie van cliënte goed konden begrijpen en daarom met voorrang een belangenafweging hebben gemaakt. Deze afweging is in het voordeel van cliënte uitgevallen. De kredietverstrekker zag dat er sprake was van disproportionaliteit; dat de registratie schade brengt in plaats van beschermt. De coderingen werden dan ook verwijderd. 

Dit bericht kwam op tijd voor cliënte en haar partner om de afspraken in het koopcontract na te kunnen komen. De hypotheek kon worden aangevraagd en de woning worden aangekocht! 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment