• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Registratie Vodafone stond aankoop woning in de weg. Binnen 1 week verwijderd!

  • Coderingen: A2
  • Geregistreerd door: Vodafone Financial Servies B.V.
  • Reactietijd: Eén week  
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het moment dat cliënte in contact kwam met CoderingVrij werd zij belemmerd door één negatieve BKR-registratie. Een registratie van de kredietverstrekker Vodafone die een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2 liet zien. De registratie zou tot 2029 blijven staan in het BKR. 

Cliënte kon niet wachten tot 2029 en wilde de registratie eerder van haar BKR-overzicht af hebben. Er was zelfs haast bij de verwijdering van de registratie. Zo had cliënte samen met haar partner een nieuwe woning aangekocht. In het ondertekende koopcontract waren geen ontbindende voorwaarden opgenomen. 

Dit zou betekenen dat wanneer cliënte en haar partner de benodigde hypotheek niet zouden verkrijgen, zij een fikse geldboete zouden moeten betalen. Een grote zorg voor cliënte en haar partner. De enige reden dat zij geen hypotheek verkregen was namelijk de negatieve BKR-registratie van Vodafone. 

Na een uitgebreid adviesgesprek bleek dat wij cliënte konden helpen bij het voeren van een juridische procedure ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie van Vodafone. Gezien de kritieke situatie waarin cliënte zich bevond, is er gekozen voor een versnelde procedure. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien de grote haast die cliënte had bij de verwijdering van de registratie, is de behandelend jurist dezelfde dag nog aan de slag gegaan in het dossier van cliënte. Na uitgebreid contact via zowel telefoon als e-mail, werd er zoveel mogelijk informatie verzameld over het ontstaan van de registratie, de huidige financiële situatie alsook het dringende belang voor verwijdering van de registratie. Dit alles werd onderbouwd met aanvullende documenten. 

Het juridisch verzoek werd opgesteld door de behandelend jurist en binnen twee weken na het opstarten van het juridisch traject, verzonden naar de kredietverstrekker Vodafone. De kredietverstrekker werd verzocht een belangenafweging te maken.
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde binnen één week en was positief! De reactie van de kredietverstrekker was kort maar krachtig. Hierin werd aangegeven dat de belangenafweging in het voordeel van cliënte was uitgevallen. Er was sprake van een te grote belemmering door de registratie, dat deze het verwijderen hiervan kon rechtvaardigen. 

Goed bericht voor cliënte die met veel spanning op een reactie van de kredietverstrekker had gewacht. Na ontvangst van dit bericht kon de aankoop van de woning zonder verdere zorgen doorgaan. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment