Adviesgesprek Op het moment dat cliënte in contact kwam met CoderingVrij werd zij belemmerd door één
negatieve BKR-registratie. Een registratie van de kredietverstrekker Vodafone die een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2 liet zien. De registratie zou tot 2029 blijven staan in het BKR.
Cliënte kon niet wachten tot 2029 en wilde de registratie eerder van haar BKR-overzicht af hebben. Er was zelfs haast bij de verwijdering van de registratie. Zo had cliënte samen met haar partner een nieuwe woning aangekocht. In het ondertekende koopcontract waren geen ontbindende voorwaarden opgenomen.
Dit zou betekenen dat wanneer cliënte en haar partner de benodigde hypotheek niet zouden verkrijgen, zij een fikse geldboete zouden moeten betalen. Een grote zorg voor cliënte en haar partner. De enige reden dat zij geen hypotheek verkregen was namelijk de negatieve BKR-registratie van Vodafone.
Na een
uitgebreid adviesgesprek bleek dat wij cliënte konden helpen bij het voeren van een juridische procedure ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie van Vodafone. Gezien de kritieke situatie waarin cliënte zich bevond, is er gekozen voor een versnelde procedure.