• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Registratie van telefoonabonnement staat aankopen woning in de weg!

  • Coderingen: A, 1, 2, H-codering
  • Geregistreerd door: Odido 
  • Reactietijd: Eén maand
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Cliënte had last van één negatieve BKR-registratie bij het verkrijgen van een hypotheek. Het was een registratie van Odido; een voormalig telefoonabonnement. De registratie liet verschillende coderingen zien zoals een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1, een bijzonderheidscode 2 en een herstelmelding. Deze combinatie van coderingen maakte het zo dat er geen hypotheek werd verstrekt aan cliënte, ondanks dat hier verder op financieel gebied geen bezwaren voor waren. 

De negatieve BKR-registratie zou automatisch komen te vervallen in september 2028. Deze periode duurde te lang voor cliënte. Er was namelijk de wens om een woning te kopen. Cliënte woonde in een huurwoning waarvoor zij een flinke huurprijs moest betalen. Wanneer er een woning zou worden aangekocht, zouden de maandlasten aanzienlijk kunnen dalen. 

De negatieve BKR-registratie die cliënte op financieel gebied zou moeten beschermen, zorgde er nu dus juist voor dat cliënte elke maand hogere woonlasten had! 

Na een adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs werd besloten een juridische procedure te starten om de BKR-registratie van Odido aan te vechten. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Omdat het maar één negatieve BKR-registratie betrof op naam van cliënte én er haast was bij de verwijdering van deze registratie, is er bij het adviesgesprek gekozen voor een versnelde procedure. 

De jurist kwam diezelfde dag nog in contact met cliënte om de juridische procedure te kunnen opstarten. Via zowel schriftelijk als telefonisch contact werd er zoveel mogelijk informatie verzameld om een volledig en onderbouwd juridisch verzoek op te kunnen stellen. 

Nadat alle benodigde informatie ontvangen was, heeft de jurist het verzoek opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Odido heeft het juridisch verzoek in behandeling genomen en een zogenoemde belangenafweging gemaakt. Hierbij hebben zij de belangen van het behouden van de BKR-registratie afgewogen tegen de persoonlijke belangen van cliënte voor verwijdering van de negatieve BKR-registratie. 

De belangenafweging viel in het voordeel van cliënte uit en Odido besloot de negatieve BKR-registratie te verwijderen! In de reactie van de kredietverstrekker geven zij aan dat heeft meegewogen dat de vordering volledig is voldaan en dit de enige negatieve melding op naam van cliënte is.

Goed nieuws voor cliënte die nu zonder verdere belemmeringen een nieuwe woning kan aankopen! 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment