Adviesgesprek Cliënte had last van één negatieve BKR-registratie bij het verkrijgen van een hypotheek. Het was een registratie van Odido; een voormalig telefoonabonnement. De registratie liet verschillende
coderingen zien zoals een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1, een bijzonderheidscode 2 en een herstelmelding. Deze combinatie van coderingen maakte het zo dat er geen hypotheek werd verstrekt aan cliënte, ondanks dat hier verder op financieel gebied geen bezwaren voor waren.
De negatieve BKR-registratie zou automatisch komen te vervallen in september 2028. Deze periode duurde te lang voor cliënte. Er was namelijk de wens om een woning te kopen. Cliënte woonde in een huurwoning waarvoor zij een flinke huurprijs moest betalen. Wanneer er een woning zou worden aangekocht, zouden de maandlasten aanzienlijk kunnen dalen.
De negatieve BKR-registratie die cliënte op financieel gebied zou moeten beschermen, zorgde er nu dus juist voor dat cliënte elke maand hogere woonlasten had!
Na een
adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs werd besloten een juridische procedure te starten om de BKR-registratie van Odido aan te vechten.