• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Odido en Vodafone verwijderen coderingen: partner kan uit buitenland overkomen

  • Coderingen: A-, H-codering & A-, H-codering
  • Geregistreerd door: Vodafone & Odido
  • Reactietijd: Eén week
Stap 1. Adviesgesprek
Stap 1: Adviesgesprek

Toen cliënt in 2022 een eigen bedrijf opstartte, liep hij de eerste fase tegen financiële moeilijkheden aan. De opstartkosten van de onderneming waren hoger dan de inkomsten. Dit zorgde voor een kortstondige periode van financiële krapte. Aan deze periode, heeft cliënt twee negatieve BKR-registraties overgehouden. Een registratie van Odido met een achterstandsmelding en een herstelmelding alsook een registratie bij Vodafone met diezelfde twee coderingen. Beide negatieve BKR-registraties zouden tot 2028 zichtbaar blijven op het BKR-overzicht van cliënt. Een periode die cliënt niet kon afwachten. 

Cliënt wilde namelijk op korte termijn een woning aankopen. De toenmalige huurwoning van cliënt betrof slechts 42m² en bood niet genoeg ruimte voor de partner van cliënt om in te trekken. De partner van cliënt was woonachtig in het buitenland en wilde graag emigreren en bij cliënt intrekken. Hiervoor was het stel op zoek naar een grotere woning. Het aankopen van een ruimere woning was echter niet mogelijk, door de twee negatieve BKR-registraties op naam van cliënt. Na een uitgebreid adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs besloot cliënt een juridisch traject te starten om de twee negatieve BKR-registraties aan te vechten. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Stap 2. Start minnelijk traject

Naar aanleiding van het adviesgesprek, had cliëbt besloten een reguliere juridische procedure te starten. Bij een reguliere procedure, wordt het juridisch traject in twee delen opgedeeld: een informatieverzoek en een juridisch verzoek ter verwijdering van de negatieve BKR-registraties. Bij een informatieverzoek wordt de kredietverstrekker gevraagd alle gegevens over de negatieve BKR-registratie te delen. Zo kan de registratie op correctheid gecontroleerd worden. Na dit informatieverzoek bleek dat de registratie van Vodafone terecht en correct op het BKR weergegeven stond. Maar bij de registratie van Odido bleek dit niet zo te zijn! De registratie van Odido werd dan ook direct verwijderd naar aanleiding van het informatieverzoek. Voor de registratie van Vodafone werd het traject wel voortgezet en werd er samen met een vaste jurist een juridisch bezwaarschrift opgesteld en verzonden. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Stap 3. Reactie kredietverstrekker

De reactie van Vodafone op het juridisch bezwaarschrift volgde binnen één week! 
De reactie van de kredietverstrekker was positief. Zij gaven aan dat er een belangenafweging was gemaakt die in het voordeel van cliënt was uitgevallen. Dit hield in dat het belang van cliënt om de registratie te laten verwijderen zwaarder was dan het belang de registratie te handhaven. De registratie zou dan ook verwijderd worden. Goed nieuws voor cliënt en zijn partner die nu zonder verdere BKR-problemen hun toekomst konden gaan plannen. 
Stap 4. Vervolgprocedure
Stap 5. Uitspraak

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment