• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Net op tijd! Twee registraties verwijderd om de hypotheek over te kunnen sluiten

  • Coderingen: A, 2-codering & A-codering
  • Geregistreerd door: Interbank N.V. & SNS Bank
  • Reactietijd: Eén maand
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek De rentevaste periode van de hypotheek van cliënten liep later in het jaar af. Omdat de kosten van de hypotheek flink zouden stijgen na het aflopen van de rentevaste periode, waren zij voornemens de hypotheek over te sluiten. Ondanks dat er op financieel gebied geen enkele belemmeringen waren om de hypotheek over te sluiten, werd dit toch afgewezen op basis van de twee negatieve BKR-registraties op naam van cliënten. 

Cliënten hadden twee negatieve BKR-registraties op het BKR-overzicht staan; een registratie van Interbank met een achterstandsmelding en bijzonderheidscode 2 en een registratie van SNS Bank met een achterstandsmelding. 

Krijgen cliënten deze coderingen niet op tijd van het BKR af voordat de rentevaste periode van hun hypotheek zou verlopen, zouden zij maandelijks een hoger bedrag moeten gaan betalen! De functie van het BKR om consumenten op financieel te beschermen, verviel dan. 

Na een uitgebreid adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs, werd besloten de twee negatieve BKR-registraties aan te vechten. Omdat de termijn van de rentevaste periode al snel zou aflopen, werd er gekozen voor een versnelde procedure. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Om te zorgen dat er een compleet en uitgebreid juridisch verzoek kon worden opgesteld en verzonden, nam de behandelend jurist contact op met cliënten om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. informatie te verzamelen over het ontstaan van de registraties, de huidige financiële situatie alsook het belang voor verwijdering van de registraties. Al deze informatie zou ook onderbouwd moeten worden met bewijslast; documenten die aantonen dat wat de jurist schrijft ook echt waar is. 

Nadat alle gegevens waren verzamelend, zijn de juridische verzoeken opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekkers. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Binnen twee weken volgt de eerste reactie op het juridisch verzoek. De reactie is van Interbank. De reactie was kort en krachtig. De kredietverstrekker gaf aan dat zij op basis van de belangenafweging hebben besloten de coderingen op naam van cliënten te zullen verwijderen. 

De reactie van de SNS Bank volgt niet veel later en was ook positief! De kredietverstrekker gaf aan dat ook zij op basis van de belangenafweging hebben besloten de coderingen op naam van cliënten te zullen gaan verwijderen. 

Een flinke opluchting voor cliënten die nu tijdig hun hypotheek konden oversluiten en niet voor hoge maandlasten kwamen te staan! 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment