Adviesgesprek Cliënt nam contact op met CoderingVrij met veel onduidelijkheden rondom zijn BKR-registratie. Na het opvragen van zijn overzicht had hij gezien dat er een registratie op zijn naam stond, maar hoe hij hieraan was gekomen was voor cliënt een raadsel. Zo had cliënt niet te maken gehad met financiële problematiek en/of betaalachterstanden. Het gehele krediet alsook de
bijzonderheidscode 2 die vermeld stond op zijn BKR, zei hem dan ook niets.
Ondanks dat cliënt niets afwist van het krediet of de bijbehorende registratie, belemmerde deze hem en zijn gezin wel degelijk! Zo werd cliënt – ondanks zijn financieel stabiele situatie – geweigerd bij het aanvragen van een hypotheek. Deze aanvraag was van belang voor cliënt en zijn gezin, omdat zij in de huidige woning een flink tekort aan woonruimte ervoeren. De toenmalige woning bood 69m² aan woonruimte, wat aanzienlijk te klein was voor een gezin met twee kinderen. Er was dan ook dringend behoefte aan meer woonruimte en daarmee een nieuwe, grotere woning.
Om duidelijkheid te krijgen over het ontstaan van de registratie alsook de mogelijkheden voor verwijdering van de registratie, nam cliënt contact op met CoderingVrij. Na een
uitgebreid adviesgesprek zijn onze
juridisch adviseur Kevin en cliënt tot de conclusie gekomen dat er actie ondernomen moest worden. De registratie moest worden aangevochten!