• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Kredietverstrekker geeft geen reactie, BKR besluit uiteindelijk zelf voor verwijdering

  • Coderingen: 2-codering
  • Geregistreerd door: Mail Order Finance GmbH
  • Reactietijd: Twee maanden
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Cliënt nam contact op met CoderingVrij met veel onduidelijkheden rondom zijn BKR-registratie. Na het opvragen van zijn overzicht had hij gezien dat er een registratie op zijn naam stond, maar hoe hij hieraan was gekomen was voor cliënt een raadsel. Zo had cliënt niet te maken gehad met financiële problematiek en/of betaalachterstanden. Het gehele krediet alsook de bijzonderheidscode 2 die vermeld stond op zijn BKR, zei hem dan ook niets.  

Ondanks dat cliënt niets afwist van het krediet of de bijbehorende registratie, belemmerde deze hem en zijn gezin wel degelijk! Zo werd cliënt – ondanks zijn financieel stabiele situatie – geweigerd bij het aanvragen van een hypotheek. Deze aanvraag was van belang voor cliënt en zijn gezin, omdat zij in de huidige woning een flink tekort aan woonruimte ervoeren. De toenmalige woning bood 69m² aan woonruimte, wat aanzienlijk te klein was voor een gezin met twee kinderen. Er was dan ook dringend behoefte aan meer woonruimte en daarmee een nieuwe, grotere woning. 

Om duidelijkheid te krijgen over het ontstaan van de registratie alsook de mogelijkheden voor verwijdering van de registratie, nam cliënt contact op met CoderingVrij. Na een uitgebreid adviesgesprek zijn onze juridisch adviseur Kevin en cliënt tot de conclusie gekomen dat er actie ondernomen moest worden. De registratie moest worden aangevochten! 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Cliënt had gekozen voor een versneld juridisch traject. Dit betekent dat er twee juridische onderdelen samengevoegd worden en tegelijk worden uitgevoerd: het informatieverzoek en het juridisch bezwaarschrift ter verwijdering van de registratie. Daarbij wordt er ook direct een vaste jurist toegewezen die gelijk aan de slag gaat met het dossier. 

Zo ook in het dossier van cliënt. Er werd diezelfde dag nog contact opgenomen om te starten met het verzamelen van aanvullende gegevens. Hierbij kan gedacht worden aan informatie over het ontstaan van de registratie, de huidige (financiële) situatie alsook het belang voor verwijdering. Naast deze informatie, werden er ook aanvullende documenten opgevraagd om deze informatie te onderbouwen. 

Op het moment dat alle gegevens compleet waren, kon het juridisch bezwaarschrift worden opgesteld en verzonden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker In het dossier van cliënt had zich een uitzonderlijke situatie voorgedaan; de kredietverstrekker heeft niet willen reageren op het juridisch bezwaarschrift. Het was niet eerder voorgekomen, maar in het dossier van cliënt is het niet gelukt om een inhoudelijke reactie te ontvangen op het juridisch verzoek. Ondanks de vele pogingen via zowel e-mail als telefoon, bleef de reactie uit. 

Omdat wij voor cliënt natuurlijk graag een inhoudelijke beoordeling van het juridisch bezwaarschrift wensten, de zogenoemde belangenafweging, is er met hoge uitzondering besloten het BKR zelf aan te schrijven. Normaliter beslist het BKR zelf niet in dergelijke zaken, maar in dit dossier wilde zij graag een uitzondering maken. 

De reactie van het BKR was kort en positief. Zij gaven aan in hun reactie dat de registratie op naam van cliënt werd verwijderd! Een flinke opluchting na een moeizaam traject met de kredietverstrekker en erg positief voor cliënt die nu zonder verdere tegenslagen op zoek kon naar een grotere gezinswoning. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment