Adviesgesprek Op het moment dat cliënt contact opnam met CoderingVrij, liep hij tegen de belemmering van één negatieve BKR-registratie aan. Op het
BKR-overzicht van cliënt stond één negatieve BKR-registratie van KPN Finance gemeld. Een registratie met een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. Een combinatie die het oversluiten van de bestaande hypotheek van cliënt en zijn partner, niet mogelijk maakte.
Cliënt en zijn partner zijn woonachtig in een koopwoning. Het stel had de plannen om de woning te verduurzamen. Ondanks dat zij al verschillende aanpassingen aan de woning hadden kunnen realiseren met eigen financiële middelen, was er voor de rest van de aanpassingen een geldlening nodig. Cliënt en zijn partner hadden financieel advies opgevraagd en hieruit kwam naar voren dat de kosten voor het verduurzamen van de woning, konden worden ondergebracht in de huidige hypotheek. De hypotheek moesten cliënt en zijn partner dan wel oversluiten.
Ondanks dat dit op basis van het inkomen van cliënt en zijn partner geen probleem was, gooide de negatieve BKR-registratie roet in het eten.
Het stel heeft dan ook
contact opgenomen met CoderingVrij om de mogelijkheden tot het aanvechten van de registratie te bespreken. Na een uitgebreid adviesgesprek bleek dat er een goede kans was de registratie aan te vechten om deze vroegtijdig te laten verwijderen. Er werd dan ook gestart met een juridische procedure.