Adviesgesprek Op het moment dat cliënte contact opnam met CoderingVrij, had zij last van een negatieve BKR-registratie van Intrum Nederland B.V. De registratie liet een tweetal
coderingen zien: een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. Beide coderingen zouden pas in 2026 automatisch komen te vervallen. Een periode die cliënte niet kon afwachten.
Cliënte had namelijk last van de negatieve BKR-registratie. De belemmering die zij ervaarde zat hem in het verkrijgen van een hypotheek. Samen met haar partner was cliënte al actief met de aankoop van een woning. Cliënte en haar partner wilde graag starten met gezinsuitbreiding, waar niet genoeg ruimte voor was in de huidige woning. Het stel was dan ook op zoek gegaan naar een grotere woning en met succes! Er was een woning gevonden en aangekocht. Het voorlopig koopcontract was al getekend en de termijn van ontbindende voorwaarden liep snel af.
Op dit punt in de aankoop van de woning, kwamen cliënte en haar partner tot hun schrik achter de belemmering die een negatieve BKR-registratie heeft op een hypotheekaanvraag. Ondanks dat cliënte en haar partner zonder problemen een hypotheek kunnen krijgen op basis van het inkomen, werd deze alsnog geweigerd door de negatieve BKR-registratie van Intrum Nederland.
Omdat het verkrijgen van een hypotheek noodzakelijk was voor cliënte en haar partner, schakelde zij de hulp in van CoderingVrij voor het aanvechten van de registratie. Na een uitgebreid adviesgesprek werd duidelijk dat wij cliënte konden helpen en het
juridisch traject werd direct in gang gezet.