Adviesgesprek Op het
BKR-overzicht van cliënte stond één negatieve BKR-registratie. Een registratie van ING Bank met een achterstandsmelding en een bijzonderheidscodering 2. Een combinatie van
coderingen die cliënte op financieel gebied flink belemmerde. Vooral omdat de registratie tot eind 2026 zou blijven staan op haar BKR-overzicht.
Cliënte en haar partner wilden echter niet wachten tot 2026 met het aanvragen van een hypotheek. Op dat moment ervoer cliënte namelijk dagelijks veel reistijd als het gaat om haar woon- werkverkeer. Zo’n drie uur per dag was zij hier aan kwijt en dit begon haar op te breken. Om te zorgen dat er meer rust en ook vrije tijd kon ontstaan, wilden cliënte en haar partner verhuizen naar een plek dichter bij het werk van cliënte gelegen.
Ondanks dat de financiële situatie van zowel cliënte als die van haar partner stabiel zijn en dit het aanvragen van een hypotheek mogelijk zou maken, werd een hypotheekaanvraag toch afgewezen. De reden van deze afwijzing was de negatieve BKR-registratie van ING Bank op het BKR-overzicht van
cliënte.
Na een
uitgebreid adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs is duidelijk geworden dat er mogelijkheden waren deze negatieve BKR-registratie aan te vechten. Na overleg werd er dan ook besloten een juridisch traject te starten.