Adviesgesprek Cliënt en zijn partner hadden een nieuwe woning aangekocht en gingen vol vertrouwen het proces van de hypotheekaanvraag in. Niet wetende dat zij hier een flinke tegenslag zouden krijgen. Zij kregen tijdens dit proces namelijk te horen dat er geen hypotheek verstrekt kon worden door de twee negatieve BKR-registraties van ING die op het BKR van cliënt stonden. Deze twee registraties lieten samen drie
coderingen zien: een achterstandsmelding, een herstelmelding en een bijzonderheidscode 3. Deze combinatie van coderingen hield het verstrekken van de hypotheek nu tegen!
Een flinke schok voor cliënt en zijn partner en het bracht de nodige spanning met zich mee. Er was namelijk een koopcontract getekend met hierin ontbindende voorwaarden opgenomen. Voor deze datum moest de hypotheek geregeld zijn!
De woning die cliënt en zijn partner op het punt stonden te kopen, was van belang voor de toekomstplannen die het stel heeft. Op dat moment woonde zij in een relatief klein appartement, waarbij mogelijke gezinsuitbreiding geen mogelijkheid was. Om zich klaar te maken op de toekomst, waren cliënt en zijn partner van start gegaan met de aankoop van een nieuwe woning.
Na het horen van de belemmerende werking van de BKR-registraties van ING, nam cliënt contact op met CoderingVrij. Tijdens een uitgebreid adviesgesprek met onze adviseur Kevin werd duidelijk dat het mogelijk was een
juridisch traject te starten ter aanvechting van de negatieve BKR-registraties.