• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Hoist besluit te verwijderen, cliënt gaat het nieuwe jaar in zonder registraties

  • Coderingen: A-, H-, 2-codering
  • Geregistreerd door: Hoist Finance
  • Reactietijd: Eén maand
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op naam van cliënt stonden twee negatieve BKR-registraties van Hoist gemeld. De twee registraties laten samen verschillende coderingen zien: een achterstandsmelding, een herstelmelding en een bijzonderheidscode 2. De registraties hadden beide een einddatum en zouden in 2028 automatisch komen te vervallen. 

Een periode die cliënt niet wilde afwachten. Cliënt wilde samen met zijn partner namelijk een volgende stap maken in hun relatie in de vorm van samenwonen. Op dat moment huurden cliënt en zijn partner afzonderlijk van elkaar een woning. De woningen hadden beide niet genoeg ruimte om samen te wonen. De wens was dan ook om een woning aan te kopen. Ondanks dat er op financieel gebied geen bezwaar zou zijn tegen het verkrijgen van een hypotheek, hielden de negatieve BKR-registraties dit alsnog tegen. 

Cliënt nam dan ook contact op met CoderingVrij om de mogelijkheden te bespreken tot het aanvechten van deze twee registraties. Na een uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseur Kevin bleek dat er mogelijkheden waren tot een juridische procedure. Deze werd dan ook direct gestart. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Bij het adviesgesprek werd er gekozen voor een reguliere procedure. Dit houdt in dat het juridisch proces uit twee onderdelen bestaat die los van elkaar worden uitgevoerd: een informatieverzoek en een juridisch bezwaarschrift ter verwijdering van de negatieve BKR-registraties. 

Bij dit tweede onderdeel kreeg cliënt een vaste jurist toegewezen die samen met hem zoveel mogelijk informatie ging verzamelen voor het kunnen opstellen van het juridisch bezwaarschrift. Naast informatie, werden er ook aanvullende documenten verzameld die gingen dienen als bewijslast.

Na het verzamelen van alle gegevens, kon het juridisch bezwaarschrift opgesteld en verzonden worden naar de kredietverstrekker.
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde binnen één maand. De kredietverstrekker gaf in de reactie aan dat zij een belangenafweging hadden gemaakt om te beslissen of de registratie wel of niet vroegtijdig kon worden verwijderd. 

Deze afweging was in het voordeel van cliënt uitgevallen: de registraties worden verwijderd! 

Goed nieuws voor cliënt en zijn partner die nu zonder verdere belemmeringen de zoektocht naar een woning konden voortzetten.

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment