• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Foutieve BKR-registratie zorgt voor flinke belemmering bij ophogen hypotheek!

  • Coderingen: A-codering & A, 1, 2-codering
  • Geregistreerd door: Defam B.V. & Bizner Bank
  • Reactietijd: Drie weken
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het moment dat cliënten contact opnamen met CoderingVrij, hadden zij last van twee negatieve BKR-registraties op hun naam. Een registratie van Defam B.V. met een achterstandsmelding en een registratie van Bizner Bank met een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1 en een bijzonderheidscode 2. Deze coderingen hielden cliënten op financieel gebied tegen. 

Cliënten waren op dat moment al in het bezit van een koopwoning. Echter, de staat van de woning was gebrekkig en er waren verschillende elementen dringend aan vervanging toe. Zo was er sprake van veel vocht-, tocht- en schimmelproblematiek. De woning was dan ook niet langer leefbaar op deze manier. 

De wens van cliënten was dan ook om de huidige hypotheek op te hogen om een renovatie van de woning te kunnen realiseren. Dit werd tegengehouden door enkel de twee negatieve BKR-registraties op de overzichten van cliënten. 

Na een adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs werd besloten een juridische procedure te starten om de BKR-registraties van cliënten aan te vechten. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien de ernstige staat van de woning werd er door cliënten gekozen voor een versnelde procedure; ze wilde immers graag van de registraties af. 

Bij een versnelde procedure wordt er direct een jurist gekoppeld aan het dossier. De jurist zal doorgaans dezelfde dag nog in contact treden met cliënten om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over het ontstaan van de registratie(s), de huidige financiële situatie alsook het belang voor verwijdering van de BKR-notering. 

Zo ook in het geval van cliënten. Er werd zo veel mogelijk informatie verzameld om een compleet juridisch verzoek te kunnen opstellen. Toen alle gegevens verzameld waren, heeft de behandelend jurist de juridische verzoeken opgesteld en verzonden naar beide kredietverstrekkers. Dit alles binnen twee weken na de start van de procedure! 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Na twee weken reageert Defam B.V. op het juridisch verzoek. De reactie van de kredietverstrekker is kort, maar positief! De kredietverstrekker geeft aan dat de registratie correct en terecht is geplaatst in het BKR. Echter, is er sprake van omstandigheden die het mogelijk maken om de registratie vroegtijdig te verwijderen. De coderingen worden dan ook verwijderd!

Freo reageert namens Bizner Bank op het juridisch verzoek. Ook deze kredietverstrekker is kort in de reactie, maar positief! Er wordt geschreven dat de registraties niet correct geplaatst zijn en deze daarom direct zullen worden verwijderd. Een flinke fout van de kredietverstrekker met grote gevolgen voor cliënten. Gelukkig heeft het juridisch verzoek deze fout aan het licht gebracht en worden de coderingen alsnog verwijderd. 

Goed nieuws voor cliënten die nu zonder verdere zorgen hun huidige hypotheek kunnen ophogen om de hoog nodige verbouwing in de woning te kunnen realiseren. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment