Adviesgesprek Op het moment dat cliënten contact opnamen met CoderingVrij, hadden zij last van twee negatieve BKR-registraties op hun naam. Een registratie van Defam B.V. met een achterstandsmelding en een registratie van Bizner Bank met een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1 en een bijzonderheidscode 2. Deze
coderingen hielden cliënten op financieel gebied tegen.
Cliënten waren op dat moment al in het bezit van een koopwoning. Echter, de staat van de woning was gebrekkig en er waren verschillende elementen dringend aan vervanging toe. Zo was er sprake van veel vocht-, tocht- en schimmelproblematiek. De woning was dan ook niet langer leefbaar op deze manier.
De wens van cliënten was dan ook om de huidige hypotheek op te hogen om een renovatie van de woning te kunnen realiseren. Dit werd tegengehouden door enkel de twee negatieve BKR-registraties op de overzichten van cliënten.
Na een
adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs werd besloten een juridische procedure te starten om de BKR-registraties van cliënten aan te vechten.