Adviesgesprek Voordat cliënt contact had opgenomen met CoderingVrij, had hij last van één negatieve BKR-registratie van ABN AMRO Bank. Een registratie met een achterstandsmelding en de bijzonderheidscoderingen 2, 3 en 4. Een registratie die een flinke belemmering met zich meebracht op financieel gebied; de
combinatie van coderingen zorgde ervoor dat toekomstige kredietverstrekkers geen nieuwe financiering mochten verstrekken. Zo ook niet de hypotheek die cliënt nodig had!
De hypotheek was noodzakelijk voor cliënt en zijn partner en zelfs met spoed! Cliënt woonde samen met zijn partner in een woning waar er sprake was van ruimtegebrek. De woning had twee slaapkamers. Deze werden beiden gebruikt door client, zijn partner alsook het zoontje van cliënt die om de week bij cliënt verbleef. De partner van cliënt was daarnaast in verwachting. Gezien het ruimtegebrek in de huidige woning, was er geen ruimte voor een babykamer. Er was dan ook een groot belang om een grotere woning te betrekken zodat het gehele gezin genoeg ruimte zou hebben. De enige belemmering voor het aankopen van een nieuwe, grotere woning was de negatieve BKR-registratie van ABN AMRO Bank.
Na een
uitgebreid adviesgesprek was gebleken dat wij cliënt konden helpen bij het aanvechten van de negatieve BKR-registratie. Er werd gekozen voor een versnelde procedure, gezien de haast die cliënt en zijn partner hadden bij het betrekken van een grotere woning.