• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Een tweede bezwaarschrift zorgde voor een verwijdering van de A2,3,4 codering!

  • Coderingen: A2, -3, -4
  • Geregistreerd door: ABN AMRO Bank N.V. 
  • Reactietijd: Eén maand 
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Voordat cliënt contact had opgenomen met CoderingVrij, had hij last van één negatieve BKR-registratie van ABN AMRO Bank. Een registratie met een achterstandsmelding en de bijzonderheidscoderingen 2, 3 en 4. Een registratie die een flinke belemmering met zich meebracht op financieel gebied; de combinatie van coderingen zorgde ervoor dat toekomstige kredietverstrekkers geen nieuwe financiering mochten verstrekken. Zo ook niet de hypotheek die cliënt nodig had! 

De hypotheek was noodzakelijk voor cliënt en zijn partner en zelfs met spoed! Cliënt woonde samen met zijn partner in een woning waar er sprake was van ruimtegebrek. De woning had twee slaapkamers. Deze werden beiden gebruikt door client, zijn partner alsook het zoontje van cliënt die om de week bij cliënt verbleef. De partner van cliënt was daarnaast in verwachting. Gezien het ruimtegebrek in de huidige woning, was er geen ruimte voor een babykamer. Er was dan ook een groot belang om een grotere woning te betrekken zodat het gehele gezin genoeg ruimte zou hebben. De enige belemmering voor het aankopen van een nieuwe, grotere woning was de negatieve BKR-registratie van ABN AMRO Bank. 

Na een uitgebreid adviesgesprek was gebleken dat wij cliënt konden helpen bij het aanvechten van de negatieve BKR-registratie. Er werd gekozen voor een versnelde procedure, gezien de haast die cliënt en zijn partner hadden bij het betrekken van een grotere woning. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Er is direct van start gegaan met een juridische procedure. Cliënt kreeg een vaste jurist toegewezen die samen met hem, de gehele situatie uitgebreid heeft doorgenomen. Via zowel schriftelijk als telefonisch contact werd er zoveel mogelijk informatie verzameld om een volledig juridisch verzoek op te kunnen stellen. Binnen twee weken na de start van het traject, werd het juridisch verzoek verzonden naar de kredietverstrekker. 

De kredietverstrekker reageerde niet positief op dit verzoek. Er werd aangegeven dat er niet voldoende redenen waren om de vroegtijdige verwijdering van de registratie te rechtvaardigen. Een flinke teleurstelling voor cliënt! 

Na uitvoerig contact tussen client en zijn jurist, werd besloten het niet bij deze reactie te laten zitten. Een vervolgprocedure werd opgestart in de vorm van een bezwaarschrift. Er werd in bezwaar gegaan tegen de negatieve reactie van ABN AMRO Bank. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De kredietverstrekker reageerde binnen één maand op het tweede verzoek om de registratie te verwijderen. Ook bij een tweede verzoek, was er sprake van de wettelijke reactietermijn. Het is namelijk wettelijk vastgesteld dat een kredietverstrekker bij een dergelijk verzoek, één maand de tijd heeft om te mogen reageren. 

De reactie van de kredietverstrekker was dit keer positief! ABN AMRO Bank heeft in de heroverweging besloten de negatieve BKR-registratie te verwijderen. De omstandigheden in het dossier hebben ertoe geleid dat de coderingen alsnog vroegtijdig verwijderd konden worden. 

Een flinke opluchting voor cliënt en zijn groeiende gezin. Er kon nu zorgeloos gezocht worden naar een grotere woning, passend bij het groter wordende gezin. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment