• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Dubbele A2 codering verwijderd; gezin kan woning aankopen

  • Coderingen:A2 & A2
  • Geregistreerd door: KPN Finance B.V. & American Express Europe S.A.
  • Reactietijd: 3 dagen
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Het BKR-overzicht van cliënte liet één negatieve registratie van American Express Europe S.A. (hierna te noemen: Amex) zien met een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2.   Deze twee negatieve coderingen waren ook gemeld op het BKR bij een registratie van KPN Finance B.V. (hierna te noemen: KPN). 

Op het moment dat cliënte contact opnam met de juridisch adviseurs van CoderingVrij, liep zij tegen de belemmeringen van deze negatieve registraties bij het verkrijgen van een hypotheek. Samen met haar partner, was cliënte druk bezig met het aanvragen van een hypotheek. Deze aanvraag werd niet goedgekeurd door enkel de twee negatieve BKR-registraties op het BKR-overzicht van cliënte. 

Het was voor cliënte en haar partner van groot belang om de hypotheek te verkrijgen. Het stel woonde op dat moment samen met hun vijf maanden oude dochter in de woning van de moeder van cliënte. De moeder woonde zelf niet meer in de woning. Cliënte en haar partner hadden de unieke kans gekregen om deze woning te kopen. De hypotheek was dan ook van groot belang. Op het moment dat zij de woning niet konden aankopen, zou het jonge gezin op straat komen te staan. 

Na een uitgebreid adviesgesprek met de adviseurs van CoderingVrij bleek dat er mogelijkheden waren om cliënte te helpen in deze dringende situatie. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien de grote haast die er was voor cliënte voor de verwijdering van de negatieve coderingen, koos zij voor een versnelde procedure. Het juridisch traject  werd met spoed opgestart en er ging direct een vaste jurist aan de slag in het dossier van cliënte. 

Na zowel uitgebreid schriftelijk als telefonisch contact tussen cliënte en de jurist, is er met spoed zoveel mogelijk informatie verzameld om een compleet en uitgebreid juridisch verzoek op te kunnen stellen. 

In het juridisch verzoek werden gegevens opgenomen over het ontstaan van de toenmalige achterstand maar ook gegevens over de huidige, financieel stabiele situatie van cliënte en uiteraard, het spoedeisende en kritieke belang voor verwijdering van de registratie. Dit alles werd onderbouwd door aanvullende documenten.  
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie vanuit Amex volgt binnen drie dagen na het verzenden van het juridisch verzoek. En nog belangrijker, de reactie was positief! De kredietverstrekker is kort en bondig in de bevestiging, waarbij zij aangeven dat de belangen van cliënte belangrijk genoeg zijn om de registratie vroegtijdig te verwijderen. 

Ook incassobureau Flanderijn komt namens KPN snel met een inhoudelijke reactie op het juridisch verzoek. En ook dit keer is de reactie positief! Ondanks dat de coderingen terecht en correct zijn geplaatst, worden deze direct verwijderd voor cliënte. 

Goed nieuws voor cliënte en haar jonge gezin! Er kan nu zonder problemen een hypotheek worden aangevraagd om in de woning van haar moeder te blijven wonen. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment