Adviesgesprek Het BKR-overzicht van cliënte liet één negatieve registratie van American Express Europe S.A. (hierna te noemen: Amex) zien met een achterstandsmelding en een
bijzonderheidscode 2. Deze twee negatieve coderingen waren ook gemeld op het BKR bij een registratie van KPN Finance B.V. (hierna te noemen: KPN).
Op het moment dat cliënte contact opnam met de juridisch adviseurs van CoderingVrij, liep zij tegen de belemmeringen van deze negatieve registraties bij het verkrijgen van een hypotheek. Samen met haar partner, was cliënte druk bezig met het aanvragen van een hypotheek. Deze aanvraag werd niet goedgekeurd door enkel de twee negatieve BKR-registraties op het BKR-overzicht van cliënte.
Het was voor cliënte en haar partner van groot belang om de hypotheek te verkrijgen. Het stel woonde op dat moment samen met hun vijf maanden oude dochter in de woning van de moeder van cliënte. De moeder woonde zelf niet meer in de woning. Cliënte en haar partner hadden de unieke kans gekregen om deze woning te kopen. De hypotheek was dan ook van groot belang. Op het moment dat zij de woning niet konden aankopen, zou het jonge gezin op straat komen te staan.
Na een
uitgebreid adviesgesprek met de adviseurs van CoderingVrij bleek dat er mogelijkheden waren om cliënte te helpen in deze dringende situatie.