• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Coderingen staan verkrijgen nieuwe woonruimte in de weg, binnen drie dagen verwijderd!

  • Coderingen: A-, 2-codering
  • Geregistreerd door: Freo
  • Reactietijd: Drie dagen
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het moment dat cliënte contact opnam met CoderingVrij, liep zij tegen de belemmering aan van één negatieve BKR-registratie. Een registratie van Freo, met een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. De registratie belemmerde cliënte bij het verkrijgen van een hypotheek. 

Het verkrijgen van een hypotheek was van belang voor cliënte, omdat zij haar huidige huurwoning op korte termijn zou moeten gaan verlaten. Het huurcontract van de woning werd niet verlengd en na het verlopen van de huurtermijn, zou cliënte de woning moeten verlaten. Om te zorgen dat zij niet op straat zou komen te staan, is cliënte op zoek gegaan naar een oplossing. Deze dacht zij gevonden te hebben in het aankopen van een nieuwe woning. 

Echter, bij de oriëntatie voor een hypotheek werd cliënte geconfronteerd met haar negatieve BKR-registratie en het feit dat deze het verkrijgen van een hypotheek in de weg zou staan! De negatieve BKR-registratie zou er dan ook voor kunnen zorgen dat cliënte op korte termijn geen eigen woonruimte meer zou hebben. 

Om de registratie aan te vechten, nam zij contact op met CoderingVrij. Na een uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseurs bleek dat er mogelijkheden waren om cliënte te helpen met een juridisch traject. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien de kritieke situatie waarin cliënte zich bevond, werd er gekozen voor een versnelde procedure. Er was namelijk haast bij de verwijdering van de registratie!

Diezelfde dag werd er nog contact opgenomen met cliënte door de behandelend jurist. Via dit contact werd er zoveel mogelijk informatie verzameld over het ontstaan van de registratie, de huidige financiële situatie alsook het belang voor verwijdering van de registratie. Allemaal onderdelen die worden opgenomen in het juridisch bezwaarschrift.

Na het verzamelen van alle informatie werd het juridisch bezwaarschrift opgesteld en verzonden naar de betreffende kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Een kredietverstrekker heeft vanaf het moment van ontvangen van een juridisch bezwaarschrift, een wettelijk reactietermijn van één maand. In dit dossier had Freo gelukkig geen maand nodig, maar reageerde zij binnen drie dagen!

En nog belangrijker, de reactie van de kredietverstrekker was positief. De kredietverstrekker was in de reactie kort maar krachtig: de coderingen worden verwijderd! 

Positief nieuws voor cliënte die nu zonder verdere belemmeringen nieuwe woonruimte kan zoeken.

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment