• Minnelijk verwijderd
  • Hypotheek afsluiten

Cliënte dakloos door negatieve BKR-registratie! Codering binnen drie weken verwijderd.

  • Coderingen: 3-codering 
  • Geregistreerd door: CMIS Nederland B.V.
  • Reactietijd: Twee weken
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Op het moment dat cliënte contact opnam met CoderingVrij, bevond zij zich in een kritieke situatie. Zo had cliënte op dat moment geen vaste woon- of verblijfplaats. Noodgedwongen verbleef zij afwisselend bij familie, vrienden of soms zelfs in haar auto. Een onhoudbare situatie waar snel verandering in moest komen. 

Bij de zoektocht naar woonruime liep cliënte telkens tegen één obstakel aan: de negatieve BKR-registratie op haar naam. Bij zowel aanvragen voor huurwoningen als een hypotheek voor een koopwoning, bleek dit de enige tegenslag te zijn. Op het BKR-overzicht van cliënte stond één negatieve BKR-registratie van CMIS Nederland met een bijzonderheidscode 3. Deze enige codering stond een eigen woonruimte in de weg. 

Na een uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseurs, bleek dat deze situatie aangevochten moest worden; cliënte moest dringend een oplossing vinden voor haar huidige situatie. Er werd dan ook besloten een juridische procedure te starten om de negatieve BKR-registratie aan te vechten. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Ondanks de grote haast die cliënte had bij de verwijdering van de negatieve BKR-registratie, koos zij voor een reguliere procedure. Hierbij worden er twee juridische onderdelen uitgevoerd; een informatieverzoek en een juridisch bezwaarschrift ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie. 

Bij een informatieverzoek wordt getoetst of de kredietverstrekker de registratie terecht en correct heeft geplaats op het BKR. Een fout in de plaatsing van een BKR, kan namelijk grote gevolgen hebben voor een consument! 

Na de uitslag van het informatieverzoek te hebben ontvangen, bleek dat de codering terecht en correct stond vermeld. Het juridisch bezwaarschrift kon opgesteld worden door de jurist en verzonden worden naar de kredietverstrekker. Hierin stond – juridisch onderbouwd – het verzoek tot verwijdering van de codering.
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Twee weken later volgde de inhoudelijke reactie van de kredietverstrekker op het juridisch bezwaarschrift. In de reactie gaf de kredietverstrekker aan dat zij een belangenafweging hadden gemaakt. Op grond van deze afweging is besloten dat de bijzonderheidscode 3 verwijderd ging worden! Dit zorgde ervoor dat er een positieve BKR-registratie overbleef. Deze zal cliënte niet langer belemmeren bij de zoektocht naar huisvesting. 

Geweldig nieuws voor cliënte die nu eindelijk op zoek kon gaan naar een woning zonder de belemmering van de BKR-registratie en hiermee haar persoonlijke situatie kan verbeteren. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment