Adviesgesprek Op het moment dat cliënte contact opnam met CoderingVrij, bevond zij zich in een kritieke situatie. Zo had cliënte op dat moment geen vaste woon- of verblijfplaats. Noodgedwongen verbleef zij afwisselend bij familie, vrienden of soms zelfs in haar auto. Een onhoudbare situatie waar snel verandering in moest komen.
Bij de zoektocht naar woonruime liep cliënte telkens tegen één obstakel aan: de negatieve BKR-registratie op haar naam. Bij zowel aanvragen voor huurwoningen als een hypotheek voor een koopwoning, bleek dit de enige tegenslag te zijn. Op het BKR-overzicht van cliënte stond één negatieve BKR-registratie van CMIS Nederland met een bijzonderheidscode 3. Deze enige codering stond een eigen woonruimte in de weg.
Na een uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseurs, bleek dat deze situatie aangevochten moest worden; cliënte moest dringend een oplossing vinden voor haar huidige situatie. Er werd dan ook besloten een
juridische procedure te starten om de negatieve BKR-registratie aan te vechten.