Adviesgesprek Het moment dat cliënte contact opnam met CoderingVrij, bevond zij zich in een extreme situatie. Cliënte had op dat moment geen vaste verblijfplaats en was feitelijk dakloos. Zij verbleef in haar auto. De reden hiervoor, is dat cliënte door toedoen van haar twee negatieve BKR-registraties geen hypotheek kon krijgen om een woning te kopen. Ook stonden de registraties het huren van een woning in de weg. Een onhoudbare situatie voor cliënte.
De registraties waren ontstaan in het verleden; een periode waarin cliënte het moeilijk had door het overlijden van haar vader. Tijdens het bijstaan van haar moeder en overige problematiek die er aan het licht is gekomen na het overlijden van haar vader, is er een situatie ontstaan waarin cliënte het overzicht op haar financiële administratie is kwijtgeraakt.
Als resultaat van deze situatie stonden er nu twee negatieve BKR-registraties op
het BKR-overzicht van cliënte. Een registratie van KPN met een bijzonderheidscode 2 en een registratie van Odido met een achterstandsmelding en een herstelmelding. Beide registraties waren afkomstig van voormalige telefoonabonnementen. De registraties zouden tot 2028 zichtbaar blijven op het BKR van cliënte en haar tot die tijd, (financiële) belemmering geven.
Gezien de kritieke situatie waarin cliënte zich bevond, nam zij
contact op met CoderingVrij om de twee negatieve BKR-registraties aan te vechten. Na het horen van het verhaal van cliënte, werd besloten geen tijd te verliezen en een
juridisch traject te starten.