Adviesgesprek Op het moment dat cliënte contact opnam met CoderingVrij, bevond zij zich in een kritieke situatie.
Samen met haar partner had cliënte de huidige woning verkocht alsook dat zij al een nieuwe woning
hadden aangekocht. Het voorlopig koopcontract voor deze nieuwe woning was ondertekend en zij
waren druk bezig met het aanvragen van de hypotheek.
Bij het aanvragen van de hypotheek kregen cliënte en haar partner tot hun schrik het bericht dat er
geen hypotheek verstrekt kon worden door de twee negatieve BKR-registraties van cliënte. Op het
BKR-overzicht van cliënte waren twee negatieve BKR-registraties van Rabobank Nederland te zien
met de volgende
bijzonderheidscoderingen: een
achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1 en een bijzonderheidscode 2. De registraties zouden
pas in 2027 automatisch komen te vervallen.
Maar cliënte had geen tijd om tot 2027 te wachten, ze had namelijk haar huidige woning al verkocht
en stond op het punt een nieuwe woning te kopen. Een woning die nu niet gekocht kon worden door
deze twee negatieve BKR-registraties. Op het moment dat cliënte en haar partner deze woning niet
zouden kunnen kopen, zouden zij op straat komen te staan!
Samen met een adviseur van
CoderingVrij werd al
snel besloten dat er actie ondernomen moest worden. Er werd met spoed een versnelde juridische
procedure gestart om deze twee negatieve BKR-registraties aan te vechten.