• Minnelijk verwijderd
  • Lening

ABN AMRO verwijderd verschillende coderingen voor zakelijke investering cliënt

  • Coderingen: A-, H-, 1-, 2-codering
  • Geregistreerd door: ABN AMRO Bank N.V.
  • Reactietijd: Drie weken    
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Cliënt had de unieke mogelijkheid om een aandelenpakket te bemachtigen bij een goedlopende onderneming. Om dit te kunnen overnemen, diende cliënt zich in te kopen in de onderneming. Ondanks de goede financiële positie waarin cliënt zich bevond, werd hem geen zakelijke financiering verstrekt door toedoen van één negatieve BKR-registratie.

De registratie die cliënt belemmerde was er eentje van ABN AMRO Bank. Een registratie die verschillende coderingen liet zien: een achterstandsmelding, een herstelmelding, een bijzonderheidscode 1 en een bijzonderheidscode 2. De registratie had een einddatum van 2022, wat ervoor zorgde dat deze pas in 2027 automatisch zou komen te vervallen.

Een periode die cliënt niet kon afwachten nu er een unieke zakelijke kans op zijn pad was gekomen. Er moest dan ook actie ondernomen worden. Na een uitgebreid adviesgesprek besloot cliënt een juridisch traject te willen starten.
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Daar cliënt geen grote haast had bij de verwijdering van de negatieve BKR-registratie, besloot hij een reguliere procedure te starten. Bij een reguliere procedure worden de twee onderdelen van het juridisch proces, los van elkaar uitgevoerd: het informatieverzoek en het juridisch bezwaarschrift ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie.

Wanneer aangekomen bij het tweede onderdeel van het juridisch traject, het juridisch bezwaarschrift, wordt er een eigen jurist gekoppeld aan het dossier. Deze jurist is hét aanspreekpunt voor cliënt en helpt met het verzamelen van alle benodigde gegevens.

Zo ook bij cliënt; samen met zijn jurist werd er zoveel mogelijk informatie verzameld over het ontstaan van de registratie, de financiële situatie alsook het belang voor verwijdering van de registratie. Dit alles werd onderbouwd met documenten en opgenomen in het juridisch bezwaarschrift.      
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde binnen drie weken. In de reactie gaf de kredietverstrekker aan dat zij de gehele situatie van cliënt goed hadden bekeken; met behulp van alle informatie opgenomen in het juridisch verzoek.

Uit deze beoordeling kwam naar voren gekomen dat de kredietverstrekker de verschillende coderingen bij de registratie weg kon halen. Er bleef een positieve BKR-registratie achter. Deze registratie zal cliënt niet belemmeren bij het verkrijgen van een nieuwe financiering.

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment