Adviesgesprek Op het moment dat cliënt contact opnam met de juridisch adviseur van CoderingVrij, had hij last van één negatieve BKR-registratie. De registratie was geplaatst door Interbank N.V. en liet een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2 zien. De registratie had een einddatum van mei 2021, waardoor de registratie nog tot mei 2026 zichtbaar zou zijn.
Tijdens het
uitgebreide adviesgesprek werd duidelijk dat cliënt niet zolang kon wachten tot de registratie automatisch zou komen te vervallen. Cliënt en zijn partner wilde graag een woning kopen om te kunnen verhuizen naar een andere, beter leefbare woonwijk. Op basis van het inkomen van cliënt en zijn partner was het mogelijk een hypotheek te krijgen. Het was enkel de negatieve registratie die deze toekomstdroom in de weg stond.
Van de situatie waarin de registratie destijds was ontstaan, was al lang geen sprake meer. De financiële situatie van cliënt is momenteel stabiel te noemen en zowel hij als zijn partner kregen een stabiel inkomen.
Na het horen van alle mogelijkheden, besloot cliënt een juridische procedure te starten om de registratie aan te vechten. Er werd gekozen voor een
versnelde procedure, om zo min mogelijk tijd te verliezen.