Adviesgesprek Op het moment dat cliënt tegen de belemmeringen van de negatieve BKR-registratie aanliep, was hij midden in het proces om een hypotheek aan te vragen. Een flinke schok toen cliënt hoorde dat de hypotheek niet gegeven kon worden door deze negatieve BKR-registratie.
Op het BKR van cliënt was slechts één negatieve BKR-registratie te zien van ING Bank. Een registratie met
verschillende coderingen: een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 1, een bijzonderheidscode 2 en een bijzonderheidscode 3. De registratie zou niet lang meer zichtbaar zijn op het BKR, nog slechts een periode van 7 maanden voordat deze automatisch zou komen te vervallen.
Een periode die cliënt niet kon afwachten, gezien de aankoop van een woning en hiervoor benodigde hypotheek! De nieuwe woning was van groot belang voor cliënt, zijn partner en kinderen als samengesteld gezin. De huidige woning voldeed niet aan de wensen van het gezin en waren daarom dringend op zoek naar andere woonruimte.
Na een
uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseurs bleken er genoeg mogelijkheden om cliënt te helpen in deze vervelende situatie. De negatieve BKR-registratie zou immers nog maar 7 maanden zichtbaar zijn op het BKR.