Adviesgesprek Op het
BKR-overzicht van cliënte stond één negatieve BKR-registratie.Een registratie van Odido, behorend tot een oud telefoonabonnement. Het abonnement had cliënte afgesloten in haar studentenperiode en door een destijds wisselend inkomen, heeft er een achterstand kunnen doen ontstaan. Door een verhuizing in diezelfde periode heeft cliënte eventuele poststukken hierover niet goed ontvangen. Zij was in eerste instantie dan ook niet op de hoogte van de achterstand en de bijbehorende BKR-registratie. Toen cliënte bij het aanvragen van een nieuw krediet achter de ontstane achterstand en bijbehorende BKR-registratie kwam, heeft zij direct actie ondernomen. De gehele achterstand is direct ingelopen.
De (financiële) situatie van cliënte is nu – enkele jaren later - volledig anders en niet meer te vergelijken met die uit haar studentenperiode. Cliënte had inmiddels een stabiel en toereikend inkomen alsook dat er sprake was van een (inkomens)partner.
Ondanks deze stabiele situatie, werden cliënte en haar partner afgewezen bij een hypotheekaanvraag door die ene negatieve BKR-registratie van Odido uit het verleden. Cliënte en haar partner waren op dat moment nog inwonend bij hun ouders en wilde graag samen een woning kopen.
Na een
uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseur, werd duidelijk dat er mogelijkheden waren de negatieve BKR-registratie aan te vechten. Er werd dan ook besloten een versneld juridisch traject te starten.