• Minnelijk verwijderd
  • Bedrijfswagen

Registraties drie jaar eerder verwijderd; ondernemer kan weer door!

  • Coderingen: A-, 3-codering en A-, 2-, 3-codering
  • Geregistreerd door: ABN AMRO Bank N.V. 
  • Reactietijd: Eén maand
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Cliënt nam contact op met CoderingVrij omdat hij last had van twee negatieve BKR-registraties van ABN AMRO Bank N.V. De registraties lieten verschillende coderingen zien zoals een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 2 en een bijzonderheidscode 3. Gezien de geplaatste einddata bij de registraties, zouden deze cliënt nog tot 2027 blijven belemmeren. 

Deze periode kon cliënt niet afwachten. De reden dat cliënt nu last had van deze registraties op zakelijk gebied. Cliënt is actief als zelfstandig ondernemer in de bouwsector. De werkzaamheden van cliënt vinden voornamelijk plaats in de grotere steden van Nederland. Eigen vervoer is dan ook van belang voor de uitvoer van deze werkzaamheden. Door de aangescherpte maatregelen voor vervoersmiddelen in de grotere steden was het noodzakelijk voor cliënt om een nieuwe bedrijfswagen aan te schaffen. De huidige wagen van cliënt voldeed niet langer aan deze eisen, waardoor hij op het punt stond nieuwe opdrachten niet te kunnen uitvoeren. 

Om de registraties aan te vechten, schakelde hij de hulp is van CoderingVrij. Na een uitgebreid adviesgesprek is er besloten dat er mogelijkheden waren cliënt te helpen bij het aanvechten van de twee registraties. Er werd dan ook een juridische procedure gestart. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Gezien de grote last die cliënt op zakelijk gebied ervoer door de twee negatieve BKR-registraties, werd besloten een versnelde procedure te starten. Bij een versneld traject wordt er direct actie ondernomen om de registraties zo snel mogelijk aan te vechten. Zo ook blij cliënt. 

Samen met de behandelend jurist werd er zoveel mogelijk informatie verzameld over het ontstaan van de registraties, de huidige financiële situatie alsook het belang voor verwijdering van de registraties. Dit alles werd opgenomen in het juridisch bezwaarschrift en verzonden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde binnen één maand. In de reactie beschreef ABN AMRO dat zij de coderingen gaan verwijderen! 

Zij zijn tot deze conclusie gekomen door het maken van een uitgebreide belangenafweging. Dit wil zeggen dat de belangen van het behouden van de BKR-registratie, zijn afgewogen tegen de belangen van het verwijderen van de registratie. Hierbij bleek dat de coderingen vroegtijdig kunnen worden verwijderd. 

Wel blijven de registraties op zichzelf staan. Zonder coderingen zijn dit positieve BKR-registraties,  die cliënt niet zullen belemmeren in zijn (financiële) toekomst. 

Een flinke opluchting voor cliënt die nu zonder zorgen kan (blijven) ondernemen!

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment