Adviesgesprek Cliënt nam contact op met CoderingVrij omdat hij last had van twee negatieve BKR-registraties van ABN AMRO Bank N.V. De registraties lieten verschillende
coderingen zien zoals een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 2 en een bijzonderheidscode 3. Gezien de geplaatste einddata bij de registraties, zouden deze cliënt nog tot 2027 blijven belemmeren.
Deze periode kon cliënt niet afwachten. De reden dat cliënt nu last had van deze registraties op zakelijk gebied. Cliënt is actief als zelfstandig ondernemer in de bouwsector. De werkzaamheden van cliënt vinden voornamelijk plaats in de grotere steden van Nederland. Eigen vervoer is dan ook van belang voor de uitvoer van deze werkzaamheden. Door de aangescherpte maatregelen voor vervoersmiddelen in de grotere steden was het noodzakelijk voor cliënt om een nieuwe bedrijfswagen aan te schaffen. De huidige wagen van cliënt voldeed niet langer aan deze eisen, waardoor hij op het punt stond nieuwe opdrachten niet te kunnen uitvoeren.
Om de registraties aan te vechten, schakelde hij de hulp is van CoderingVrij. Na een uitgebreid
adviesgesprek is er besloten dat er mogelijkheden waren cliënt te helpen bij het aanvechten van de twee registraties. Er werd dan ook een juridische procedure gestart.