• Minnelijk verwijderd
  • Bedrijfswagen

Onderneming kan groeien; tweemaal A2 codering verwijderd door Hoist

  • Coderingen: A2
  • Geregistreerd door:Hoist Financial AB
  • Reactietijd: 3 weken
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek  Cliënt had last van twee negatieve BKR-registraties van Hoist Finance AB (hierna te noemen: ‘Hoist’). Beide registraties lieten een achterstandsmelding en bijzonderheidscode 2 zien. De coderingen zouden beide pas over ruim twee jaar automatisch komen te vervallen; een periode die cliënt niet kan afwachten. Deze coderingen belemmerde cliënt namelijk bij het verkrijgen van een bedrijfswagen. 

De coderingen zijn in het verleden kunnen doen ontstaan door een periode van werkloosheid. Een groot contrast met de huidige, financieel stabiele situatie van cliënt. 

Cliënt heeft een eigen onderneming waarbij hij werkzaamheden verricht als monteur. De zaken met betrekking tot de onderneming verlopen zo goed, dat hij het bedrijf graag wilt uitbreiden door het aannemen van personeel. Om te zorgen dat zijn personeel bij klanten op locatie kan werken, is hij voornemens bedrijfswagens te leasen. Deze zakelijke lease wordt cliënt niet verschaft op grond van enkel de twee negatieve BKR-registraties. 

Onze juridisch adviseur kon na een uitgebreid adviesgesprek concluderen dat er een mogelijkheid was om cliënt te helpen in deze vervelende situatie. Een juridisch traject werd opgestart. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Cliënt kiest bij het adviesgesprek voor een reguliere procedure. Een regulier traject bestaat uit twee delen: het informatieverzoek en het juridisch verzoek ter verwijdering van de coderingen. Bij het informatieverzoek wordt de kredietverstrekker gevraagd de gehele registratie te controleren op correctheid alsook het insturen van alle correspondentie die bewijst dat de registratie terecht is geplaatst. 

Na het ontvangen van deze informatie, bleek dat de coderingen terecht en correct zijn geplaatst. Nu was het dan ook tijd voor het tweede deel van het juridisch traject: het opstellen van het juridisch verzoek. 

Cliënt kreeg een vaste jurist toegewezen die samen met hem een volledig dossier ging opbouwen. Zowel informatie als aanvullende documenten werden verzameld om een compleet juridisch verzoek op te kunnen stellen en verzenden naar de kredietverstrekker. Beide registraties konden in één verzoek meegenomen worden. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van Hoist volgt binnen drie weken en is positief! De kredietverstrekker benoemt in haar reactie de gemaakte belangenafweging. Hieruit is naar voren gekomen dat de financiële situatie van client al zolang stabiel is, dat de registraties vroegtijdig kunnen komen te vervallen. De registraties bieden cliënt in deze situatie geen verdere (financiële) bescherming meer. 

Goed nieuws voor cliënt! Zonder verdere belemmeringen kan deze ondernemer zijn bedrijf uitbreiden en zorgen voor verdere (financiële) groei. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment