• Minnelijk verwijderd
  • Auto lening

Odido besluit coderingen te verwijderen; cliënt kan auto financieren

  • Coderingen: A, 2, H-codering
  • Geregistreerd door: Odido Netherlands B.V.
  • Reactietijd: Eén maand
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Bij het aanvragen van een financiering voor een auto, liep cliënt tegen de belemmering van een negatieve BKR-registratie aan. Cliënt had één negatieve BKR-registratie op zijn naam staan. Een registratie van Odido met drie coderingen een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 2 en een herstelmelding. De registratie zou pas in 2027 automatisch komen te vervallen. Een periode die cliënt niet kon afwachten. 

Cliënt had op dat moment een auto waar behoorlijk wat onderhoud aan moest gebeuren. De auto was al verschillende keren gerepareerd, maar bleef mankementen vertonen. Omdat het een auto was uit het bouwjaar 2003, was het niet langer verstandig te blijven investeren in de reparatie van deze verouderde auto. De wens was dan ook een nieuwe auto te financieren om in de toekomst veilig te kunnen rijden. 

De financieringsaanvraag van de nieuwe auto werd afgewezen op basis van die ene negatieve BKR-registratie. Een voormalig telefoonabonnement dat nu de (financiële) toekomst van cliënt in de weg stond! 

Na een uitgebreid adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs, bleek dat er mogelijkheden waren cliënt te helpen bij het aanvechten van de negatieve BKR-registratie. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Er werd gekozen voor een versnelde juridische procedure. Er werd direct een vaste jurist toegewezen aan het dossier en deze heeft dezelfde dag nog contact opgenomen met cliënt. Door zowel telefonisch als schriftelijk contact, werd er zoveel mogelijk informatie verzameld om een compleet juridisch verzoek te kunnen opstellen. 

Alles wat een jurist beschrijft in het verzoek, zal namelijk ook onderbouwd moeten worden met aanvullende documenten. Is er bijvoorbeeld sprake van een stabiel inkomen? Dan zullen er recente loonstroken worden toegevoegd om dit te bewijzen. Zo kan de tegenpartij een volledige belangenafweging maken. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De reactie van de kredietverstrekker volgde na één maand. Een kredietverstrekker had vanaf het ontvangen van het juridisch verzoek een wettelijk reactietermijn van één maand om te reageren. Odido had de gehele termijn benut voor de beoordeling van dit dossier.

Maar het wachten werd beloond! De reactie van de kredietverstrekker was positief. Er werd geschreven dat de coderingen van cliënt vroegtijdig worden verwijderd. De reden hiervoor is de relatief korte periode tussen het ontstaan van de achterstand en het voldoen van de vordering alsook de periode die er inmiddels al is verstreken tussen het plaatsen van de einddatum en het juridisch verzoek. 

Goed nieuws voor cliënt, die nu zonder verdere zorgen een nieuwe financiering kan aanvragen! 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment