Adviesgesprek Bij het aanvragen van een financiering voor een auto, liep cliënt tegen de belemmering van een negatieve BKR-registratie aan. Cliënt had één negatieve BKR-registratie op zijn naam staan. Een registratie van Odido met drie
coderingen een achterstandsmelding, een bijzonderheidscode 2 en een herstelmelding. De registratie zou pas in 2027 automatisch komen te vervallen. Een periode die cliënt niet kon afwachten.
Cliënt had op dat moment een auto waar behoorlijk wat onderhoud aan moest gebeuren. De auto was al verschillende keren gerepareerd, maar bleef mankementen vertonen. Omdat het een auto was uit het bouwjaar 2003, was het niet langer verstandig te blijven investeren in de reparatie van deze verouderde auto. De wens was dan ook een nieuwe auto te financieren om in de toekomst veilig te kunnen rijden.
De financieringsaanvraag van de nieuwe auto werd afgewezen op basis van die ene negatieve BKR-registratie. Een voormalig telefoonabonnement dat nu de (financiële) toekomst van cliënt in de weg stond!
Na een
uitgebreid adviesgesprek met één van onze juridisch adviseurs, bleek dat er mogelijkheden waren cliënt te helpen bij het aanvechten van de negatieve BKR-registratie.