• Minnelijk verwijderd
  • Auto lening

Drie kredietverstrekkers verwijderen coderingen binnen 1 week

  • Coderingen:Driemaal A2
  • Geregistreerd door:Rabobank Nederland, Vodafone en International Card Services B.V.
  • Reactietijd:1 week
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek  Bij het aanvragen van een auto financiering kreeg cliënt last van de belemmering van een drietal negatieve BKR-registraties. Cliënt had drie negatieve BKR-registraties op zijn BKR staan van Rabobank Nederland, Vodafone en International Card Services B.V. (hierna te noemen: ‘ICS’). Alle registraties lieten een achterstandsmelding en bijzonderheidscode 2 zien. 

Cliënt wilde graag een nieuwe auto aankopen en had hiervoor een financiering nodig. De toenmalige auto van cliënt was een (oude) auto met het bouwjaar 2000. Er stond meer dan 200.000 kilometer op de teller en er was dringend onderhoud nodig. Aangezien cliënt niet alleen zelf met de auto reed, maar ook veelvuldig met zijn gezin op pad ging was het realiseren van een veiligere auto geen overbodige luxe. 

Ondanks dat de financiële situatie van cliënt het mogelijk maakte om een financiering aan te vragen en de maandelijkse kosten ook de betalen, werd hem geen financiering verschaft door de negatieve BKR-registraties. 

Omdat cliënt ten einde raad was en de bewaartermijn van de BKR-registraties niet kon afwachten, nam hij contact op met CoderingVrij. Na een uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseurs bleek dat er mogelijkheden waren om cliënt te helpen.
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Tijdens het adviesgesprek is besloten dat een versnelde procedure het best passend is bij de situatie van cliënt. Bij een versnelde procedure krijg je direct een vaste jurist toegewezen die meteen voor jou aan de slag gaat. Door middel van uitgebreid telefonisch en schriftelijk contact, wordt er door de jurist zoveel mogelijk informatie verzameld over het ontstaan van de registraties, de huidige financiële situatie en het belang voor verwijdering van de registraties. 

Ook worden er door de jurist aanvullende documenten opgevraagd. Deze documenten dienen als bewijslast bij de juridische verzoeken. Alles wat de jurist schrijft, zal moeten worden onderbouwd met documenten. 

Per kredietverstrekker, zal er een apart juridisch verzoek worden opgesteld en verzonden. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker De kredietverstrekker Vodafone stuurde binnen één week een inhoudelijke reactie. Na beoordeling van het juridisch verzoek en een intern onderzoek, hebben zij besloten dat zij de negatieve BKR-registratie op naam van cliënt kunnen verwijderen! 

ICS volgt een dag later ook met een reactie op het juridisch verzoek. Ook deze reactie is positief! De kredietverstrekker geeft aan dat zij de negatieve BKR-registratie zullen verwijderen op basis van de informatie die de jurist in het juridisch verzoek had geschreven. 

Enkele dagen later wordt er ook van de derde kredietverstrekker een inhoudelijke reactie gekregen. Rabobank Nederland geeft in het antwoord aan dat, ondanks dat de coderingen terecht zijn geplaatst destijds, de handhaving van de codering nu niet zwaarder weegt dan het belang van cliënt. Er is dan ook meer reden om de registratie te verwijderen dan deze te handhaven. 

Een opluchting voor cliënt, die in een paar dagen tijd drie positieve reacties heeft ontvangen van de kredietverstrekkers die allen de coderingen verwijderen! 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment