Adviesgesprek Bij het aanvragen van een auto financiering kreeg cliënt last van de belemmering van een drietal negatieve BKR-registraties. Cliënt had drie negatieve BKR-registraties op zijn BKR staan van Rabobank Nederland, Vodafone en International Card Services B.V. (hierna te noemen: ‘ICS’). Alle registraties lieten een achterstandsmelding en
bijzonderheidscode 2 zien.
Cliënt wilde graag een nieuwe auto aankopen en had hiervoor een financiering nodig. De toenmalige auto van cliënt was een (oude) auto met het bouwjaar 2000. Er stond meer dan 200.000 kilometer op de teller en er was dringend onderhoud nodig. Aangezien cliënt niet alleen zelf met de auto reed, maar ook veelvuldig met zijn gezin op pad ging was het realiseren van een veiligere auto geen overbodige luxe.
Ondanks dat de financiële situatie van cliënt het mogelijk maakte om een financiering aan te vragen en de maandelijkse kosten ook de betalen, werd hem geen financiering verschaft door de negatieve BKR-registraties.
Omdat cliënt ten einde raad was en de bewaartermijn van de BKR-registraties niet kon afwachten, nam hij contact op met CoderingVrij. Na een
uitgebreid adviesgesprek met onze juridisch adviseurs bleek dat er mogelijkheden waren om cliënt te helpen.