Adviesgesprek Op het moment dat cliënt onze adviseur Kevin sprak voor informatie over een juridische procedure, liep hij tegen de problemen van een negatieve BKR-registratie aan. Cliënt had bij verschillende bedrijven een leaseaanvraag ingediend, maar werd telkens afgewezen op basis van zijn BKR-registratie. Dit terwijl zijn inkomen ruim genoeg was om een auto te kunnen leasen. De BKR-registratie die cliënt belemmerde was van ICS en had betrekking op een voormalige creditcard. De registratie liet de volgende
coderingen zien: een achterstandsmelding, een herstelmelding en een bijzonderheidscode 2.
Het leasen van een auto was van groot belang voor cliënt omdat hij op dat moment geen eigen vervoersmiddel had. Dit was nodig voor het woon-werkverkeer.
Op zoek naar een oplossing voor zijn BKR-problemen schakelde hij de hulp van CoderingVrij in. Na een
uitgebreid adviesgesprek werd duidelijk dat er mogelijkheden waren cliënt te helpen met een juridisch traject. Er werd dan ook direct van start gegaan.