Adviesgesprek Cliënt had last van een achterstandsmelding van ING Hypotheken en een achterstandsmelding en bijzonderheidscode 2 van Interbank N.V. Pas in 2025 zou cliënt van beide registraties af zijn, wanneer deze automatisch zouden komen te vervallen. Een periode die cliënt niet kon afwachten!
Op het moment dat cliënt contact opnam met de juridisch adviseurs van CoderingVrij was zijn toenmalige auto dringend aan vervanging toe. De auto had het bouwjaar 2006 en meer dan 200.000 kilometer op de teller. Er waren verschillende mankementen aan de auto en deze was in zijn geheel aan vervanging toe.
Eigen vervoer was voor cliënt van belang om het woon- en werkverkeer te kunnen reizen. Zonder eigen auto was het niet mogelijk om dagelijks, op tijd, op het werk te komen. Cliënt wilde dan ook een financiering aangaan om een nieuwe auto aan te kopen. Dit was niet mogelijk door de twee negatieve BKR-registraties.
De juridisch adviseur die samen met cliënt het
adviesgesprek heeft gevoerd, kwam tot de conclusie dat het mogelijk was cliënt te helpen in deze vervelende situatie. Via een
juridische procedure zouden de negatieve BKR-registraties worden aangepakt.