• Minnelijk verwijderd
  • Auto lening

A-, 2-codering verwijderd: nieuwe onderneming kan gestart worden!

  • Coderingen: A-, 2-codering
  • Geregistreerd door: ABN AMRO Bank N.V.
  • Reactietijd: Eén week
Stap 1. Adviesgesprek
Adviesgesprek Het BKR-overzicht van cliënt toonde slechts één negatieve BKR-registratie. Een registratie van ABN AMRO met twee coderingen: een achterstandsmelding en een bijzonderheidscode 2. De registratie had een einddatum gekregen in september 2022 en zou automatisch komen te vervallen in september 2027; vijf jaar na deze einddatum. 

Ondanks dat cliënt het eerste jaar geen belemmeringen had ervaren van deze registratie, bleek dit nu anders. Cliënt had namelijk de ambitie om een taxibedrijf te starten. Hiervoor was een geschikte auto nodig. Deze had cliënt nu (nog) niet in eigen bezit en had daarom het voornemen om een auto te leasen. Ondanks dat financieel gezonde situatie van cliënt, werden de leaseaanvragen allemaal afgewezen op basis van deze ene negatieve BKR-registratie van ABN AMRO. 

Dit was dan ook het moment voor cliënt om actie te ondernemen en de hulp van CoderingVrij in te schakelen! Na een adviesgesprek met onze juridisch adviseurs bleek dat er mogelijkheden waren cliënt te helpen. Er werd een juridische procedure gestart. 
Stap 2. Start minnelijk traject
Start minnelijk traject Omdat er geen sprake was van een spoedsituatie had cliënt bij het adviesgesprek gekozen voor een reguliere procedure. Bij dit traject worden er twee onderdelen los van elkaar uitgevoerd: een informatieverzoek en een juridisch bezwaarschrift ter verwijdering van de negatieve BKR-registratie. 

Bij dit eerste onderdeel wordt de kredietverstrekker aangeschreven en verzocht om alle informatie over het krediet, de registratie in het BKR en de communicatie die er eerder is geweest met cliënt te delen. Op deze manier kan er gecontroleerd worden of de registratie correct is vermeld in het BKR en alle weergegeven data en coderingen kloppen – dit blijkt namelijk niet altijd het geval! 

Bij het tweede deel van het traject kwam cliënt in contact met zijn eigen jurist. Het voordeel van een eigen jurist is dat je één vast aanspreekpunt hebt tijdens het hele traject. Een vertrouwenspersoon die samen met jou de procedure zal uitvoeren. 

Samen met de jurist werd er zowel informatie als aanvullende documenten verzameld om een compleet juridisch bezwaarschrift op te kunnen stellen en verzenden naar de kredietverstrekker. 
Stap 3. Reactie kredietverstrekker
Reactie kredietverstrekker Ondanks dat een kredietverstrekker een wettelijk reactietermijn van één maand heeft, had ABN AMRO in dit dossier van cliënt niet zolang nodig. Binnen één week volgde de kredietverstrekker met een inhoudelijke reactie op het verzoek. 

De reactie van de kredietverstrekker is kort en krachtig: de registratie wordt verwijderd! Deze beslissing hebben zij gemaakt op basis van een belangenafweging. Deze viel in het voordeel van cliënt uit en de registratie werd dan ook verwijderd.

Goed nieuws voor cliënt die nu zonder belemmering van zijn registratie kon starten met zijn onderneming. 

Reviews

Ben jij overtuigd geraakt? Neem contact op!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen
Laat nu jouw negatieve BKR-registratie verwijderen!
Copyrights © 2024 All Rights Reserved by CoderingVrij - Website gemaakt door WebSentiment